Adviseur Veiligheid

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 32 Utrecht

Begindatum:

12 mei 2025

Einddatum:

12 nov 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 apr 2025

Adviseur Veiligheid
Periode: Van 12 mei tot 12 november (6 maanden) (met mogelijke opties tot verlenging)
Belasting: 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 100,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11

Organisatie
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

De wijk Noordwest is een dichtbevolkte wijk in Utrecht en bestaat uit de drie subwijken Pijlsweerd, Ondiep en Zuilen. Dwars door de wijk heen loopt de Amsterdamsestraatweg, een vijf kilometer lange straat met een diversiteit aan ondernemingen, woningen en horeca. In de verschillende buurten en gebieden speelt een brede mix van verschillende veiligheids- en openbare orde vraagstukken. Zo is bijvoorbeeld een deel van de Amsterdamsestraatweg een aandachtsgebied wat betreft het thema ondermijning. Het werk voor OOV in de wijk vraagt om actuele kennis, creativiteit, een relevant netwerk, innovatie en vaak een lange adem. Wij zoeken hierbij versterking.

Opdrachtomschrijving
Als Adviseur Veiligheid heb je de volgende taken en verantwoordelijkheden:
Je bent een aanspreekpunt voor en voert regie op veiligheidsvraagstukken in de wijk Noordwest. Je onderhoudt contacten en werkt vaak intensief samen met bewoners, ondernemers, welzijnsorganisaties, politie, scholen, woningbouwcorporaties en andere gemeentelijke organisatieonderdelen aan de integrale aanpak van veiligheidsvraagstukken.
Naast de prioriteiten, zoals gesteld in de Veiligheidsagenda 2023-2026, zijn er verschillende projecten waarvoor je verantwoordelijk bent of waarbij je een belangrijke adviserende rol hebt vanuit openbare orde en veiligheid (uiteenlopend van jongerenoverlast tot een aanpak op ondermijnende criminaliteit).
Je analyseert problemen, coordineert acties en werkt mee in veiligheidsprojecten. Je volgt en evalueert ontwikkelingen, brengt risicos in beeld en agendeert veiligheidsonderwerpen binnen je team of elders.

Je werkt autonoom, maar wel in een team van OOV-medewerkers (3), je richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Coordinatie op de werkzaamheden vindt plaats door senior-adviseur Veiligheid in de wijk. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Als je een bijdrage hebt kunnen leveren aan het oplossen/tegengaan van veiligheidsproblemen.
Meewerken aan het uitvoeren van het jaarplan, bijdrage leveren aan preventie acties.

Kandidaat omschrijving

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding (bij voorkeur IVK, criminologie of bestuurskunde).

  • Minimaal 5 jaar werkervaring bij de lokale overheid, in het veiligheidsdomein.

  • Ervaring met gebiedsgericht werken heeft de voorkeur.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:

  • Netwerken: je bent in staat om een netwerk op te bouwen, te onderhouden en in te zetten.

  • Communicatiekracht: mondeling en schriftelijk.

  • In staat om te werken in een politieke werkomgeving.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

CV-eisen
Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.
Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.
Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
22 punten

Eisen

  1. Je hebt minimaal een afgeronde hbo opleiding

  2. Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring bij de lokale overheid, in het veiligheidsdomein

Wensen

  1. Je hebt een opleiding gedaan richting IVK, criminologie of bestuurskunde
    8 Punten

  2. Je hebt ervaring met gebiedsgericht werken
    10 Punten

  3. Beschrijf een situatie waarin je met een veiligheidsvraagstuk te maken hebt gehad. Geef aan wat jouw rol is geweest hierbij. Geef ook aan waarom je dit vraagstuk beschrijft (maximaal 300 woorden).
    14 Punten

  4. Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten.
    Let op: het maximum uurtarief is: € 100,-
    18 Punten

Aanvullende informatie

  • Gesprekken zijn gepland op donderdag 1 mei. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

  • Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

  • Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.