Coördinator / Financieel adviseur

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€105 32-36 Utrecht

Begindatum:

13 sept 2023

Einddatum:

1 okt 2024

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

12 sept 2023

Coordinator / Financieel adviseur
Periode: Per direct (medio oktober 2023) t/m 1 oktober 2024, met 12 verlengingsopties van 1 maand (de maximale inleentermijn is 24 maanden in totaal)
Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 105,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland. Dit vraagt van de gemeente een sterke focus op het begeleiden van deze groei zodat de stad aantrekkelijk, leefbaar en inspirerend is en blijft voor de inwoners, ondernemers en bezoekers.

Het organisatieonderdeel Ruimte is verantwoordelijk voor deze uitdagingen en is onderverdeeld in 7 gildes, waarin medewerkers zijn geclusterd op hun expertise. Deze functie valt in het team Financien, P&C en Kwaliteitszorg van het gilde Bedrijfsvoering dat actief bezig is met financieel advies en ondersteuning, besluitvormingsprocessen, innovatie en data gedreven sturing. Vanuit het gilde bedrijfsvoering werken we nauw samen met andere gilden binnen Ruimte om van Utrecht een fijne plek nu en in de toekomst te maken voor iedereen. Dat vraagt keuzes en daarmee stevige sturing op de bedrijfsvoeringselementen van de organisatie. Dat is waar jij een belangrijk rol in gaat spelen.

De opgave
In de rol van coordinerend Financieel Adviseur ben jij de sparringpartner voor het gilde -en opgavemanagement. En draag je zorg voor het prioriteren en uitzetten van de werkpakketten binnen de clusters Bedrijfsvoering en Thema (Projecten). Het betreft een team van 10 12 gedreven medewerkers op junior, medior en senior niveau. Uiteraard steek je ook zelf de handen uit de mouwen.

Je beschikt over uitstekende kennis van financiele processen, de gemeentelijke planning & control producten, en ervaring met het optimaliseren van financieel administratieve processen. Je bent analytisch sterk en met jouw overtuigingskracht ben je in staat de doelen van het cluster te bereiken. Je bent flexibel, schakelt snel en makkelijk en je weet je weg te vinden in een context die niet altijd uitgekristalliseerd is. Je bent een verbinder en gericht op samenwerking.
Het team Financieel Advies is in transitie onder leiding van een kwartiermaker. Daarom is er voor jou ook een belangrijke rol weggelegd in de advisering, als het gaat om de verbetering van financiele processen.

Je taken zijn:

  • Op strategisch en tactisch niveau meedenken over de bedrijfsvoering;

  • Verbinding zoeken en samenwerken met andere organisatieonderdelen en gilden;

  • Kritisch adviseren bij het opstellen en monitoren van begrotingen, capaciteitsplanningen en formatieplannen van de gilden;

  • Adviseren van een werkgroep die gericht is op de aanpassing van de overheadsystematiek;

  • Signaleren en adviseren ter verbetering van bedrijfsvoerings- en/of ontwikkelingsprocessen;

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het management op o.a. de jaarlijkse cyclus van begroten en verantwoorden en andere financiele processen;

  • Signaleren van risicos en adviseren over beheersmaatregelen, risicobereidheid en verbetermogelijkheden.

Dit ben jij:

  • Een afgeronde opleiding op hbo-niveau in een relevante studierichting;

  • In de afgelopen 8 jaar minimaal 6 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;

  • Ervaring in het structureren en/of ontwerpen van werkprocessen;

  • Kennis van het Besluit BBV is een must;

  • Kennis van Overhead systematiek is een grote pre;

  • Bij voorkeur heb je ervaring binnen het ruimtelijke domein;

  • Bij voorkeur relevante ervaring bij een gemeente. Hoe groter de gemeente hoe hoger de waardering;

  • Een kritisch denker en kan kansen, belangen en risicos vertalen naar gefundeerde adviezen;

  • Sociaal en communicatief sterk onderlegd, waarbij je moeiteloos schakelt tussen verschillende gesprekspartners zoals de managers, beleidsadviseurs, vakspecialisten en het MT.

Goed om te weten:
Het stadskantoor is uitstekend bereikbaar met trein, bus, fiets en tram. Het parkeren bij het stadskantoor is zeer beperkt, houdt daarmee rekening als je je reis in plant. In deze functie is hybride werken mogelijk.

Gesprekken zijn gepland op donderdag 28 september. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren.

Bij gebleken geschiktheid en voldoende werk bestaat er een kans dat er meerdere kandidaten uit de procedure worden aangenomen. Een duo-opdracht is geen optie.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdrachtadviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdrachtadviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.