Forecaster/Capaciteitsplanner

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€85 28 Utrecht

Begindatum:

19 aug 2024

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

9 jul 2024

Forecaster/Capaciteitsplanner
Periode: Van 19 augustus 2024 tot 1 april 2025 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 28 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 85 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Deze opdracht voer je uit binnen het organisatieonderdeel Publiekszaken. Publiekszaken bestaat uit de afdelingen Burgerzaken, het Klantcontactcentrum, en het Bedrijfsbureau, het Programma Publieksdienstverlening en het International Centre Utrecht.

Als Forecaster/Capaciteitsplanner werk je binnen het team WFM (Workforce Management). Het WFM team werkt vooral zowel de afdeling Burgerzaken als het Klantcontactcentrum. Het klantcontactcentrum is de eerste ingang voor alle vragen van de inwoners.
De afdeling Burgerzaken behandelt alle zaken die betrekking hebben op de Burgerlijke Stand (BS) inclusief baliecontacten. Denk hierbij aan geboorteaangiften en overlijdensaangiften en verzoeken rondom de aanvraag van reisdocumenten, rijbewijzen, verhuizingen, uittreksel uit de BS & BRP en adresonderzoeken. De tweede kerntaak is het actueel houden van de Basisregistratie Personen (BRP). De werkzaamheden zijn verdeeld in frontoffice en backoffice taken.

Je taken zijn:

  • Je maakt een lange en korte termijn forecast voor het aantal bezoekers over de verschillende locaties voor de producten van burgerzaken.

  • Je maakt op basis van de forecast en de businessafspraken een capaciteitsplanning welk ieder kwartaal besproken wordt met de teammanagers.

  • Je maakt iedere week, maand, kwartaal rapportages over de prestaties van de teams.

  • Je signaleert naar de teammanager over data of andere invloeden en ontwikkeling die van belang zijn voor de voorspelling

  • Je denkt mee in de organisatie ontwikkeling vanuit jouw WFM expertise. Je vertaalt de veranderingen naar de werkprocessen van WFM.

  • Je ontwikkelt op basis van deze nieuwe organisatie nieuwe sturingsrapportages.

  • Je bent bekend met de business afspraken en bewaakt de visie van burgerzaken en houdt hiermee het overzicht.

  • Je geeft advies op basis van jouw kennis en expertise (WFM) aan teammanagers en hoofd burgerzaken. Hierbij is het belangrijk dat je kunt communiceren op operationeel en strategisch niveau.

  • Je werkt nauw samen met de collega forecasters/capaciteitsplanners PBZ.

  • Je zorgt voor uniformiteit van werkafspraken tussen de forecasters/capaciteitsplanners PBZ en geeft, door jouw frisse blik feedback over werkafspraken.

  • Je bent nieuwsgierig en gelooft in het blijven ontwikkelen van jezelf, van de werkzaamheden en van het team.

  • Je werkt samen binnen het WFM team met jouw collega's van Planning en Traffic, je zorgt dat zij de juiste informatie ontvangen over de gemaakte afspraken, draagt jouw forecast over en deelt jouw rapportages met hen.

Jij hebt/bent:

  • Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bedrijfskunde;

  • Minimaal 5 jaar werkervaring met forecasten/capaciteitsplannen;

  • Je bent een expert in Excel en hebt ervaring met het maken van forecastingsmodellen in Excel;

  • Je hebt ervaring met het werken in Nice;

  • Je bent communicatiefvaardig en denkt graag mee over veranderingen binnen de afdeling.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 9 augustus 2024. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.