Inspecteur renovatie

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
95 36 Utrecht

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

14 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Inspecteur renovatie
Periode: Van 01-04-2025 tot 14-03-2026 (11,5 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Max 95,00 euro per uur inclusief woon- werk reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 10a

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Utrecht heeft de grootste samengestelde vergunningen organisatie van Nederland. We hebben alle disciplines op het gebied van de uitvoering van de Omgevingswet, horeca en openbare ruimte bij elkaar gehuisvest. Van vooroverleg tot handhaving, van uitvoerend beleid tot toezicht, met behulp van ons eigen team van juristen en beleidsmedewerkers hebben we alles in huis. Binnen deze dynamische omgeving toetsen we in team Nieuwbouw, Verbouw en Constructiecontrole (NVC) met ongeveer 30 mensen (inspecteurs en constructeurs) jaarlijks ongeveer 1500 in uitvoering zijnde bouwprojecten aan de afgegeven omgevingsvergunning.

In deze opdracht richt de inspecteur renovatie zich op het toezicht op grote renovatieprojecten in het rayon Noord. Degene die we daarvoor zoeken moet diepgaande kennis en ervaring hebben in het kader van renovatie. De huidige inspecteurs in het team NVC zijn voornamelijk in nieuwbouw en aanbouw gespecialiseerd.

Opdrachtomschrijving
De opdracht omvat het uitvoeren van projectmatige controles bij diverse uitzonderlijke renovatie- en transformatieprojecten in Utrecht. De werkzaamheden richten zich op kwaliteitsbewaking, naleving van wet- en regelgeving en de handhaving bij afwijkingen.

De opdrachtnemer voert zelfstandig projectmatige controles uit en bepaalt de aanpak, planning en uitvoering van de werkzaamheden.

De kernactiviteiten omvatten:
Bezoeken van bouwlocaties en controleren op naleving van wet- en regelgeving.
Opsporen van illegale bouw en sloop, en het opleggen van bestuurlijke sancties indien nodig.
Opstellen van rapportages, brieven en zienswijzen.
Informeren en adviseren van belanghebbenden (architecten, aannemers en deskundigen) over bouwaangelegenheden.

Resultaat van de opdracht
De opdracht wordt als afgerond beschouwd zodra per april 2026 de controles op de projecten zijn voltooid en opleverdossier zijn opgesteld.

Jij hebt/bent:
Minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding richting Bouwkunde.
Een afgeronde ABW1- en ABW2-opleiding.
Minimaal 5 jaar ervaring in het toetsen van de uitvoering conform de omgevingsvergunningen.
Minimaal 5 jaar ervaring met het houden van toezicht bij een middelgrote tot grote gemeente.
Minimaal 2 jaar ervaring met toezicht op grote renovatieprojecten.
Kennis en ervaring met digitale gereedschappen zoals Bouwapplicaties en RX Mission om rapportages van het toezicht up-to-date te houden.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 26 maart 2025. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur