Interim Manager Contract en Leveranciersmanagement

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 aug 2024

Over DomstadIT
DomstadIT ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering, de digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. We zorgen voor ruim 7500 collega's voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT-infrastructuur. We werken aan kantoorautomatisering, telefonie, organiseren hosting, dataopslag en virtualisatie. We voeren selfservice in en we automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij dit alles zoeken we naar vernieuwende en besparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een goede bedrijfsvoering.

DomstadIT is ingericht volgens een Demand-Supply structuur met Demand management, leverende teams (voorzieningen) en expert teams. Wij werken zo veel mogelijk agile en de teams zijn zo veel mogelijk zelf-organiserend. Wij gaan respectvol met elkaar om en staan samen voor de diensten die wij als team leveren. De kern van ons gemeentelijk DNA is DRA: duidelijk, resultaatgericht en aanspreekbaar. Voor het expert team Contract- en leveranciersmanagement van 12 medewerkers zijn wij op zoek naar een interim manager die ons helpt een plan op te stellen voor de toekomst zowel inhoudelijk als ook op personeelsgebied. Naast dat er steeds meer (IT) diensten uit besteed worden ontwikkelt het vakgebied zich snel.

Je taken zijn:

  • Je bent verantwoordelijk voor de HR-taken van medewerkers binnen het expertise team. Je faciliteert de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Je bent een people manager die verschillende leiderschapsstijlen kan hanteren.

  • Je vertaalt de organisatiebehoeften door naar een duidelijke visie op het team en daarvan afgeleid op de producten en diensten van het team. Je vertaalt dit naar een plan van aanpak van het team contract- en leveranciersmanagement binnen Domstad IT voor de komende 3 jaar. Zowel op inhoudelijk vlak als ook op organisatie- en personeelsvlak.

  • Je faciliteert het team zodat deze zelf verantwoordelijkheid kan nemen voor het opleveren van resultaten, zodat continu waarde geleverd wordt voor de organisatie.

  • Je werkt samen met de andere managers binnen Domstad II zowel de expertise managers als ook de supply managers van de voorzieningen. Je stemt af en mitigeert onderlinge afhankelijkheden.

  • Je bent verantwoordelijk voor de financiële huishouding van het team, conform afspraken binnen Domstad IT.

  • Je werkt samen met de VNG en andere gemeenten om zo een betere uitgangspositie richting leveranciers te verkrijgen.

Competenties
Gemeente Utrecht adopteert het Agile gedachtengoed wat voordelen oplevert voor de organisatie. Snel reageren op veranderende situaties en nieuwe eisen, nadrukkelijke klantgerichtheid, snel succes en/of falen kunnen signaleren, effectieve samenwerking in en tussen teams, focus op resultaat in plaats van op processen, effectieve kostenbeheersing en medewerkers delen kennis. Om dit te kunnen doen hebben we mensen nodig met talent en het vermogen mee te bewegen in de wendbaarheid van Agile.

DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van alle medewerkers wordt gevraagd rekening te houden met inzet buiten kantoortijden, omdat ICT dienstverlening 24x7 uur geleverd wordt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.