Integratie Asset- en Projectmanagement

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
150 8-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

8-24

Publicatiedatum:

13 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Binnen Mobiliteit spelen interessante en urgente vraagstukken: (emissievrij) openbaar vervoer, snelfietsroutes, verlagen maximumsnelheden, bereikbaarheid, maar ook aanleg en onderhoud van traminfrastructuur en wegen. Er spelen ingrijpende ontwikkelingen en het gaat om grote sommen geld.

Opdrachtgever BRO
Het team Beheer en Realisatie OV assets (BRO) voert het Assetmanagement uit op de traminfra en op de tramvoertuigen. BRO heeft hierbij de verantwoordelijkheid voor de prestaties van deze assets ten aanzien van capaciteit, veiligheid, beschikbaarheid, betrouwbaarheid en onderhoudbaarheid (bekende begrippen uit ISO 55000).

Opdracht
In de komende periode wil BRO de onderdelen assetmanagement en projectmanagement integreren, waardoor projecten (nieuwbouw en instandhouding) eenduidig volgens dezelfde systematiek worden uitgevoerd en overgedragen aan de procesbeheerders van TBO.

  • Eenduidige werkwijze van ontwerp t/m overdracht

  • Aanpassen E-handboek op de nieuwe werkwijze

  • Verantwoordelijk voor het doen van MIP- en MOP investeringen

  • Verbeteren rapportages en evaluaties

  • Werken volgens de PDCA-cyclus

  • Vergunningenproces optimaliseren.

Voor de kwaliteitsborging van uw werkzaamheden dient u het e-handboek van de Provincie Utrecht toe te passen. U wordt hier regelmatig op getoetst vanuit de discipline Projectbeheersing. Ook dient u de regels voor inkoop diensten en leveringen toe te passen. Hier wordt toezicht op gehouden vanuit de afdeling Inkoop.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal afgeronde wo bachelor opleiding in de technische richting;
2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met complexe multidisciplinaire projecten binnen de overheid;
3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een management functie binnen de infrasector;
4. Aantoonbare werkervaring met tram en metro beheer en onderhoudt projecten;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring als programmamanager/projectmanager/projectdirecteur met spoor/lightrail/infra projecten in het stedelijke gebied met een minimale omvang projectbudget van €10 miljoen; (50 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het managen van complexe infraprojecten, benoem hiervan een voorbeeld in het cv; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving; (20 punten)

Competenties

Persoonlijke eigenschappen                                                                                     

  • Communicatief vaardig

  • Samenwerkingsgericht

  • Resultaatgericht                                                                           

                Vaardigheden                  

  • Vasthoudend om voortgang te kunnen realiseren

  • Ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke omgeving

  • Doelen behalen met verschillende stakeholders en hun belangen                          

                Kennis

  • Ervaring met leidinggeven aan professionals in 2 van de 3 werkvelden is een vereiste (Infra, Materieel en Vastgoed (Haltes & Gebouwen)

  • Kennis en ervaring met Europese aanbestedingen

Functie eisen
Jij bent een ervaren programmamanager met een bewezen staat van dienst in het optimaliseren van operationele processen. Je hebt de vaardigheden om mensen te motiveren en veranderingen door te voeren. Je werkt gestructureerd en analytisch, met oog voor zowel mens als techniek. Je bent verder zelf startend en ondernemend (eigenaarschap) en gericht op bevorderen onderlinge samenwerking. Daarnaast heb je ervaring met het managen van contracten, projecten en verbetertrajecten.

  1. Je hebt WO werk en denkniveau

  1. Je hebt sterke communicatieve en coachende vaardigheden, met ervaring in teamontwikkeling en samenwerking.

  2. Je hebt ervaring met procesoptimalisatie en projectmanagement.

  3. Je hebt een analytisch denkvermogen, met het vermogen om snel systemen, processen en risico’s te doorzien.

  1. Je hebt tenminste 5 jaar kennis van en ervaring met projecten en overdracht van projecten aan beheer en onderhoud van tram of metro

  2. Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met Europese aanbestedingstrajecten

Functieschaal
Tariefmaximum: 150 euro per uur

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur