Projectadviseur Wonen

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
115 20 Utrecht

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

14 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Projectadviseur Wonen
Periode: Van 1-3-2025 t/m 28-2-2026 (12 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 20 uur per week gemiddeld*
Tarief: Max. 115 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 12

*De intensiteit en omvang van die vraag kan periodiek sterk wisselen. Vandaar dat we voor deze inzet flexibiliteit vragen. Het kan zijn dat je de ene week drie of vier dagen aan de slag bent en een week later met een dagdeel klaar bent. Vandaar dat we uitgaan van een gemiddelde van 20 uur per week.

Korte speelveldomschrijving
Utrecht heeft jou nodig!

Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland. Medewerkers van het organisatieonderdeel Ruimte van de gemeente Utrecht werken in opgaveteams samen aan integrale oplossingen voor de groeiende stad. Opgaves die voortkomen uit onze Ruimtelijke Strategie Utrecht, waarin we gekozen hebben voor 'Gezond Stedelijk Leven' als leidend principe voor de ontwikkeling van de stad.

Utrecht is een aantrekkelijke stad om in te wonen en ontwikkelt zich snel. We willen betaalbare en goede woningen voor al onze inwoners. Maar wonen voor iedereen is niet meer een vanzelfsprekendheid. Het nieuwe gemeentebestuur wil de stap zetten van woningmarkt naar volkshuisvesting. Om dit voor elkaar te krijgen zijn er vele uitdagende vraagstukken en kwesties die we moeten aanpakken. Het gaat niet alleen om het optimaal behouden en benutten van de 160.000 woningen die de stad Utrecht al heeft, maar ook om de 60.000 nieuwe woningen die er nog bijgebouwd gaan worden.

Opdrachtomschrijving (taken)
Werk mee aan diverse gebiedsontwikkelingen binnen de stad Utrecht. Jouw opdracht is om de woonvraag om te zetten in een concreet programma dat aansluit bij de doelstellingen van de gebiedsontwikkeling. Dit vereist brede kennis van woonbeleid en ervaring met het realiseren van resultaten in complexe projecten. Je bouwt bruggen tussen publieke belangen en marktpartijen, zodat het bouwtempo hoog blijft en beleidsambities worden waargemaakt.

In de opdracht breng je input vanuit het woonbeleid in de gebiedsprojecten, waarbij je nauw samenwerkt en afstemt met het Wonenteam. Je opereert door de hele stad in verschillende gebieden en werkt aan uiteenlopende typen projecten. Kennis van Utrecht, de Ruimtelijke Strategie Utrecht (RSU) en recente ruimtelijke en economische ontwikkelingen is een grote pre.

Concrete werkzaamheden binnen deze opdracht zijn onder andere het bijdragen aan lopende projecten in verschillende Utrechtse gebieden en het leveren van input voor onder andere de omgevingsvisie Overvecht.


In het kort zijn jouw taken:

  • Deelname als adviseur aan de gebiedsteams vanuit het team Wonen

  • Adviseren vanuit je woonexpertise in een scala van (ruimtelijke) projecten

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als het gebiedsadvies is afgerond en er Woonbeleid wordt uitgevoerd en daarmee meer betaalbare woningen worden gerealiseerd.

Je hebt:

  • Je hebt minimaal 5 jaar, maar bij voorkeur meer jaren ervaring als adviseur Wonen binnen gemeenten, bij voorkeur een grote (>100.000+) gemeente

  • Je hebt minstens vijf jaar ervaring met woonprojecten en gebiedsontwikkelingen;

  • Hebt ervaring met het werken met externe partijen waaronder ontwikkelaars en beleggers;

  • Je bent bij voorkeur goed bekend met Utrecht, je kent de Utrechtse ruimtelijke ontwikkelingen en je kunt je kennis en kunde direct aanwenden; grote complexe gemeente,

  • Bent goed op de hoogte van de Utrechtse werkwijze, het Utrechtse woonbeleid en de ontwikkelingen in de woningmarkt;

Verder beschik je over de volgende competenties/ vaardigheden:

  • Je bent flexibel inzetbaar. Door de onzekerheid van startdata van projecten kan de ureninzet per week (en per maand) varieren. Jij hebt de mogelijkheid om op deze onzekerheid in te spelen;

  • Kunt goed uit de voeten in een complex krachtenveld, je bent omgevingsbewust, waarin de verschillende themas op een gespannen voet met elkaar kunnen staan;

  • Je bent resultaatgericht en weet wat er nodig is om het beoogde resultaat te halen.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 29 januari tussen 11-13:00 uur. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Het gesprek zal digitaal zijn. Hybride werken: voor deze opdracht zal je primair op kantoor/locaties in de stad zijn, afhankelijk daarvan is het mogelijk ook thuis te werken.

Het opvragen van referenties zal in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur