Begindatum:
1 feb 2025Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
8 jan 2025Projectleider Parkeermanagementsysteem
Periode: Van 1 februari tot 1 juli (5 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 tot 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 135 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Bij Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn alle taken gebundeld op het terrein van vergunningverlening, toezicht en de handhaving. De contacten zijn vaak een op een gericht op de individuele ondernemer of burger. Bij VTH staat de klant centraal. Dat vind je terug in de gekozen structuur met een frontoffice en een backoffice en in onze houding in het werk. VTH bevat drie afdelingen die zich bezighouden met verschillende soorten werkzaamheden: Vergunningen, Toezicht en Handhaving, Bebouwde Omgeving en Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte. Samen maken we ons hard voor een leefbare stad.
In onze parkeerorganisatie komen in 2025 diverse ontwikkelingen samen die op elkaar ingrijpen. In de organisatie is behoefte aan overall regie op deze ontwikkelingen.
Je taken zijn:
In beeld brengen van de lopende en geplande ontwikkelingen;
Vaststellen van de strategie en planning uitgaande van onderlinge afhankelijkheden;
Regie op de realisatie in de eerste helft van 2025;
Opleveren van een advies voor de aanpak van het programma in de tweede helft van 2025.
Jij bent:
In het bezit van een academische opleiding;
Bekend met Prince 2;
In het bezit van 5 jaar projectmanagementervaring in projecten en programmas in de ICT met raakvlakken met publieksdienstverlening binnen de (lokale) overheid;
In het bezit van ervaring met stakeholder management in een politieke omgeving;
Je hebt aantoonbare ervaring met zowel de watervalmethode als Scrum/Agile trajecten en weet deze projectmethodieken effectief toe te passen afhankelijk van de context en doelstellingen;
Je hebt ervaring met het aansturen van (ICT-)leveranciers;
Je hebt bewezen ervaring in het aanbrengen van structuur binnen projecten en werkzaamheden, waarbij je effectief zorgdraagt voor heldere aansturing, optimale inzet van resources en een realistische en strakke planning om tijdslijnen te waarborgen.
Competenties/vaardigheden:
Je denkt vanuit werkprocessen en dienstverlening aan de klant;
Je bent in staat om een brug te slaan tussen politiek, business/ lijn en ICT;
Je bent politiek sensitief.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 17 januari. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief en circa 75% voor kwaliteit.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.