Begindatum:
15 mei 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
24 apr 2025Omschrijving van de opdracht
Periode: plm. 15 mei 2025 t/m 31 december 2025, (plm 7,5 maand) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 86 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 8
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Burgerzaken is de beheerder van identiteiten, expert in persoonsinformatie en het kloppend hart van de Utrechtse dienstverlening. De afdeling is een proactieve en klantgerichte organisatie, die binnen de kaders van wet- en regelgeving, producten en diensten op een innovatieve en kwalitatief hoogwaardige wijze verlenen met enthousiaste en deskundige medewerkers. Het team Adressen, onderdeel van Burgerzaken, heeft als belangrijkste taak dat de BRP op orde is. Oftewel: de juiste persoon op het juiste adres staat ingeschreven. Het team bestaat uit (senior) adresonderzoekers, publieksdienstverleners en senior medewerkers.
Opdrachtomschrijving:
Het opstarten en beoordelen van aanvragen adresonderzoeken, briefadressen en verhuizingen;
Het analyseren en beoordelen van adresonderzoeken, de verlengingen briefadressen en verhuizingen;
Het opstellen en versturen van (standaard)brieven, voornemens en besluiten;
Het opstarten, uitvoeren en beeindigen van adresonderzoeken, briefadressen en verhuizingen in Key 2 Burgerzaken;
Analyseren en rapporteren van signalen omtrent juistheid van BRP gegevens;
Onderzoek doen naar juiste adresgegevens van inwoners, waarbij gebruik gemaakt wordt van deskresearch, maar huisbezoek ook onderdeel kan zijn.
Resultaat van de opdracht
De senior adresonderzoeker aantoonbaar heeft bijgedragen aan de verbetering van de datakwaliteit binnen de afdeling van de gemeente Utrecht.
De werkzaamheden zijn uitgevoerd in Key2Burgerzaken, waarbij nauwkeurig is geregistreerd en volgens de afgesproken werkprocessen is gewerkt.
De medewerker actief heeft deelgenomen aan teamoverleggen en kennisdeling, en waar mogelijk collegas heeft ondersteund of ingewerkt.
Jij hebt:
Aantoonbaar Hbo werk- en denkniveau via een afgeronde opleiding
Je hebt aanvullende opleidingen/trainingen/cursussen gedaan in:
Adresonderzoek/adreskwaliteit
Identiteit en documentcontrole
Kennis van de BAG
Minimaal 3 jaar specialistische ervaring, -waarvan in ieder geval 2 jaar binnen een grote of G4 gemeente (minimaal 100.000k inwoners)- met het verrichten van adresonderzoeken en beoordelen van aanvragen briefadressen en verhuizingen;
Je hebt ervaring met complexe zaken en weet hoe je deze moet afhandelen;
Ervaring met het werken in Key2, Centric Burgerzaken en Suwinet.
Wat ook van belang is:
Je blijft rustig en professioneel, ook als iemand boos of fel is.
Je hebt gedegen kennis van computersystemen
Je ziet snel waar dingen niet goed lopen en gaat actief op zoek naar de oorzaken.
Je werkt resultaatgericht aan de hand van concrete doelen.
Je reageert op een duidelijke en respectvolle manier en laat je niet snel van je stuk brengen. Je hebt in deze rol veel direct contact je collega's en met onze klanten (de inwoners van Utrecht) en past je manier van praten aan op wat nodig is in de situatie, maar altijd duidelijk en op een respectvolle manier, waarbij je je niet van de wijs laat brengen bij tegenspraak.
Je werkt graag in een team om gezamenlijk een bijdrage te leveren aan een gezamenlijk resultaat.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 14 mei tussen 11:00 en 14:00u. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.