Senior Directievoerder Grond/Weg/Waterbouw

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 3 dagen
95 20-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20-36

Publicatiedatum:

28 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Senior Directievoerder Grond/Weg/Waterbouw
Periode: zsm tot 01-01-2026 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 20 - 36 uur per week gemiddeld. Starten met 10 uur per week tot 01-03-2025, daarna uren opbouwen richting opgegeven gemiddelde.
Tarief: Max 95,00 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 10A

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Als Directievoerder ga je werken voor de afdeling Stadsingenieurs makers van de Utrechtse buitenruimte. Stadsingenieurs is een van de zes afdelingen van Stadsbedrijven en is het interne ingenieursbureau van de gemeente Utrecht. We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis van de stad en techniek. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte. Zowel onder- als bovengronds. Kijk voor meer informatie over de afdeling op: Bouw en techniek - Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl).

Voor diverse werken in uitvoering, zoeken wij een directievoerder. Het gaat hierbij om werken in de openbare ruimte, onder andere aan de Socrateslaan en Maliebaan. Kortom, je werkt aan projecten die ervoor zorgen dat de openbare ruimte mooi, groen, functioneel en veilig wordt. Als directievoerder ben je voor deze werken tijdens de realisatie het aanspreekpunt voor de opdrachtnemer. Je werkt zelfstandig, samen met de toezichthouder en binnen het projectteam.

Opdrachtomschrijving
Als senior directievoerder ben je werkzaam in de uitvoeringsfase van projecten, waarbij je verantwoordelijk bent voor de kwaliteit, planning, voortgang, risicomanagement, budget, vergunningen, verkeersmaatregelen, omgeving, termijnstaten, controle meer en minderwerk van projecten.

Wat ga je doen?
Beoordelen en toetsen van de plannen van de aannemer en in kaart brengen van de eventuele risicos.
Zorgen voor de coordinatie van nutsbedrijven, ontwikkelaars en bouwers.
Geven van advies over praktische uitvoerbaarheid van het werk.
Beschikbaar zijn voor vragen en kritische momenten op het werk.
Oplossen van dagelijkse problemen in overleg met en tussen functionarissen van de gemeente;
Fungeren als voorzitter van bouwvergaderingen.
Aanwezig zijn bij de voor- en eindopnames.
Opstellen van proces-verbaal van opname.

De complexiteit van het werk zit in de krappe planning, de afstemming met diensten, bewoners en bedrijven, de drukke Utrechtse binnenstedelijke omgeving, of een combinatie van alle drie. Over je werk communiceer je veel met de projectleider.

Resultaat van de opdracht

Project Socrateslaan en Maliebaan opleveren met de aannemer en overdragen aan de beheerder.

Jij hebt/bent:
Minimaal hbo werk- en denkniveau.
Een opleiding afgerond in de richting van Civiele Techniek.
Minimaal 3 jaar werkervaring als directievoerder.
Een flexibele instelling en geen moeite met avond-, weekend- en nachtwerk wanneer het project daarom vraagt.
Ervaring met het aansturen van aannemers binnen zowel RAW, D&C en/of UAV contracten.
Aantoonbare ervaring met (her)inrichting van grootstedelijke gebieden.
Een VCA-vol certificering.
Bij voorkeur werkervaring binnen de overheid.
Kennis van de stad Utrecht is een pre.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
Je hebt uitstekende communicatieve en onderhandelingsvaardigheden en je schakelt makkelijk tussen verschillende partijen. Daarnaast heb je goed technisch inzicht en een proactieve werkhouding.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 14 februari 2025. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Om deze opdracht te kunnen uitvoeren moet je de beschikking hebben over een auto. De gemeente Utrecht stelt voor deze opdracht geen auto beschikbaar.

Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur