Interim (Netwerk)manager Financien & Control

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 jul 2024

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Opdracht
Als Netwerkmanager Financiën en Control geef je integraal leiding aan de teams Control, Data en Belastingen, Financieel beleid, Financiële administratie en de Wijkambassadeurs (47 FTE) en begeleid en coach je deze teams, om hen in staat te stellen zich te ontwikkelen en de gewenste resultaten te halen.  Je draagt daarbij de eindverantwoording voor het functioneren van deze teams. In het team Data en Belastingen word je ondersteund door een coördinator.

Je bent gericht op de ontwikkeling van de medewerkers, faciliteert hun groei en faciliteert het proces waarbinnen medewerkers zich verbinden aan de resultaatverplichting. Je zorgt voor een goed lopend proces tussen de teams en bestuurder. Als Netwerkmanager pak je P-taken op, werk je met de teams aan een verbeterde teamvorming door persoonsgericht leidinggeven en zorg je voor verbinding en teambuilding.

Als Netwerkmanager ben je lid van het DMT en maak je de vertaalslag van organisatieontwikkelingen en besluiten richting jouw teams. Je levert een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het organisatieonderdeel op basis van de reeds ingezette koers. De komende periode staat onder andere in het teken van het versterken van de strategische sturing en leiderschap.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Manager Financiën & Control (30 punten);
4. Aantoonbare kennis van Belastingen, WOZ, BAG, GEO (licht toe waar deze kennis is opgedaan) (25 punten);
6. Een afgeronde opleiding op wo bachelor niveau (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsprocedures en implementatie van financiële systemen (25 punten);
8. Aantoonbare kennis van gemeente financiën (ligt dit duidelijk toe in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Je bent een stevige, inspirerende, faciliterende leider;

  • Je hebt overtuigingskracht;

  • Je hebt goede communicatieve en coachende vaardigheden;

  • Je hebt inlevingsvermogen en kunt je verplaatsen in de medewerkers;

  • Je bent zichtbaar en benaderbaar.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Wie is erbij?
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 juli 2024, van 11.30 uur tot 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp´er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.