Begindatum:
2 feb 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025Als adviseur ruimtelijke ontwikkeling werk je aan ruimtelijke vraagstukken in onze gemeente. Je vertaalt beleid naar praktijk en bent de verbindende schakel tussen inwoners, ontwikkelaars, bestuurders en collega's. Je werkt aan projecten die écht impact maken. Denk aan de ontwikkeling van grotere woningbouwplannen en realisatie van bedrijventerreinen. Hierin ben jíj verantwoordelijk voor de voortgang van het project. Je beweegt soepel tussen strategisch advies en praktische uitvoering. Of je nu werkt aan een herinrichtingsplan, een gebiedsontwikkeling of een beleidsnotitie: jij houdt het overzicht, bewaakt de voortgang en zorgt dat plannen realiteit worden. Daarbij werk je in een gemeente die ambitieus is met als doel om jaarlijks 350 woningen te bouwen.
Jouw belangrijkste werkzaamheden:
Je beoordeelt complexe principeverzoeken van initiatiefnemers en ontwikkelaars en toetst deze aan het geldende beleid en de ruimtelijke mogelijkheden.
Je stelt gebiedsvisies en beleidsregels op en levert inhoudelijke bijdragen aan het opstellen en actualiseren van het omgevingsplan
Je bent verantwoordelijk voor complexe ruimtelijke procedures van A tot Z, inclusief bezwaar en beroepsprocedures, en adviseert projectteams over de juiste aanpak, bijvoorbeeld bij het coördineren van een omgevingsplanwijziging.
Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op de punten: Goede communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk om het goede gesprek te kunnen voeren met collega's, ketenpartners en inwoners, en heldere adviezen of brieven te schrijven. (Positief beoordeeld 30 Punten)
Optie tot verlenging: Max 5 x 1 jaar.
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1