Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
7 jun 2025Organisatie
Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.
Omschrijving van de opdracht
Als beleidsmedewerker ga je aan de slag met beleidsontwikkeling op het vlak van handhaving in het spoor van de fysieke leefomgeving en legalisatievraagstukken. Jij bent dé specialist op deze gebieden en daarmee sparringpartner voor je collega’s en het bestuur. Complexe legalisatie- en handhavingsprocedures behandel je zelf. Jij gaat daarbij voor kwaliteit. Wanneer één en ander leidt tot een bezwaar- of beroepsprocedure ben jij degene die het college vertegenwoordigt. Jij bent de spil in de afstemming op het vlak van handhaving met de Omgevingsdienst Rivierenland (ODR), waar toezicht, handhaving en juridische ondersteuning is opgedragen. Je zorgt voor een goede samenwerking tussen ODR en gemeente.
Ook op juridisch vlak ben je specialist en vraagbaak voor je collega’s. Je bent bekend met de Omgevingswet en de veranderingen die deze wetswijziging met zich meebrengt.
Er is de mogelijkheid tot Detavast.
Hiernaast houd je je bezig met:
Je bent tevens accounthouder van de relatie met de ODR. Hiervoor beheer je de ambtelijke contacten en adviseer je het bestuur over de inhoud van deze gemeenschappelijke regeling.
Kandidaat omschrijving
Je herkent jezelf in onze kernwaarden: lef, samen en trots;
Jij denkt in mogelijkheden, bent integer en staat voor wat je vindt;
Je bent een verbinder en weet de samenwerking tussen ODR en gemeente te stimuleren;
Je bent in staat om in complexe handhavingszaken een scherpe analyse te maken en dit te vertalen in een begrijpelijke en rechtmatige aanpak;
Je leert graag van wat er op je pad komt en ziet elk vraagstuk als een kans om je te ontwikkelen;
De gedachte dat alles wat je doet, er toe doet voor onze 30.000 inwoners geeft jou veel energie. Dit straal je uit en neem je mee in je samenwerking met collega’s, bestuur, inwoners, ondernemers, belanghebbenden en andere overheden. Zij nemen jou op hun beurt serieus, omdat je op elk niveau, op het juiste moment, met de juiste toon met hen communiceert – of dat nu in woord is of in geschrift.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde juridische, bestuursrechtelijke of vergelijkbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare werkervaring met handhavingszaken of juridische zaken;
Een maximum uurtarief van € 86,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én Fee.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met handhavingszaken of juridische zaken (35 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur fysieke leefomgeving bij een gemeente (40 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de advisering en begeleiding van vergunningaanvragen bij een gemeente (25 punten).
Competenties
Stevige en zakelijke gesprekspartner, in staat om anderen te overtuigen en indien nodig weerstand te overwinnen;
Communicatief vaardig en stressbestendig;
Kan verbindend optreden tussen keten- en kernpartners, inwoners en vakspecialisten, zowel in als extern;
Bestuurlijke sensitiviteit richting ketenpartners;
Is in staat door logisch en praktisch na te denken tot oplossingen te komen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 86,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen -
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zaltbommel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Zaltbommel merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).