Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Programmamanager Omgevingswet

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
130 16 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

12 aug 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

24 jun 2025

Organisatie
Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Omschrijving van de opdracht
Gemeente Zaltbommel is volop in ontwikkeling en werkt hard aan de implementatie van de Omgevingswet. Deze wet vraagt om een integrale, samenhangende aanpak van de fysieke leefomgeving en een andere manier van werken binnen de organisatie. De afgelopen periode is hierin veel werk verzet, onder leiding van een ervaren programmamanager Omgevingswet.

Om de overgang van de implementatiefase naar de structurele borging binnen de organisatie soepel te laten verlopen, zoeken wij een tijdelijke programmamanager Omgevingswet die de nieuw aangestelde regisseur Omgevingsvisie begeleidt en inwerkt in het complexe speelveld van beleid, uitvoering en samenwerking.

De Programmamanager Omgevingswet werkt de Regisseur Omgevingsvisie in van 1 juli tot 13 augustus. 

De opdracht bestaat uit:

  • Opstellen en uitvoeren van een overdrachts- en inwerkplan;

  • Inwerken op inhoudelijke dossiers, voortgangsrapportages, netwerken en bestuurlijke context;

  • Begeleiden van de regisseur Omgevingsvisie m.b.t. verantwoordelijkheden en het borgen van kennis;

  • Fungeren als sparringpartner in de beginperiode van de regisseur;

  • Rondleiden door de stad Zaltbommel en haar kernen

  • Het voorstellen van de regisseur Omgevingswet aan de overige relevante collega's binnen de Gemeente Zaltbommel

Vereisten / knock-outcriteria

  1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als programmamanager Omgevingswet bij een gemeente;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo niveau.

  4. Aantoonbare werkervaring op provinciaal niveau (Benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als programmamanager Omgevingswet bij een gemeente (50 punten);

  2. Aantoonbaar netwerk binnen of bekend met de omgeving Bommelerwaard (gemeente Zaltbommel of gemeente Maasdriel) (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring als procesbegeleider (35 punten).

Competentie

  • Luisteren

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

  • Motiveren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Overtuigen

  • Assertiviteit

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

  • Plannen en organiseren

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 130 euro per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag, dinsdag, donderdag (flexibel op deze dagen)
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur