Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
17 jul 2025Als directiesecretaris ben jij de rechterhand van het directieteam. Je bewaakt de koers, signaleert kansen en knelpunten en zorgt dat bestuurlijke en strategische besluitvorming soepel verloopt. Je bent adviseur, regisseur, verbinder en kwaliteitsbewaker in een.
Je adviseert het DT op strategisch en tactisch niveau, bewaakt lange termijn doelen en coordineert strategische rapportages. Je bent een stevige gesprekspartner voor directie en afdelingshoofden en een bruggenbouwer tussen directie en organisatie. Je volgt maatschappelijke ontwikkelingen op de voet en adviseert het DT gevraagd en ongevraagd.
Daarnaast geef je vorm aan strategische thema's zoals jaarplannen en personeelsplanning en zorg je voor een optimale afstemming van activiteiten en besluiten. Je organiseert DT-vergaderingen, bewaakt de voortgang van acties en vertaalt sturingsinformatie naar heldere inzichten. Je komt proactief met verbetervoorstellen die bijdragen aan een betere ondersteuning van de directie. Je werkt nauw samen met de strategisch adviseurs en de interne communicatieadviseur.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
De directiesecretaris werkt primair samen met het directieteam dat bestaat uit vier leden: de gemeentesecretaris en drie directieleden. De functie is gepositioneerd binnen het team Bestuursondersteuning, dat als ambitie heeft bij te dragen aan een stabiel en optimaal functionerende directie en gemeentebestuur. Het bestaat uit een aantal onderdelen: bestuursadvies, bestuurssecretariaat, directiesecretariaat, kabinetszaken, public affairs en de medewerkers van de bestuurlijke stukkenstroom, onder leiding van een teammanager. Zij werken allen op de as tussen de bestuurlijke en ambtelijke organisatie.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 4 augustus 2025 van 09:30 uur tot 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag
Voor de zzp'er
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.