Teamleider Jeugdgezondheidszorg (JGZ)

Hertog Aalbrechtweg 5, 1823 DL Alkmaar, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 28 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

9 aug 2024

Bij de jeugdgezondheidzorg van GGD Hollands Noorden draait alles om de gezondheid en het welzijn van de kinderen en jongeren van Noord-Holland-Noord. 

 

Vanwege het vertrek van één van de teamleiders zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Dit geeft de organisatie ruimte om de huidige (leidinggevende) structuur te evalueren. Als tijdelijke teamleider maak je deel uit van het managementteam van Jeugdgezondheidszorg (JGZ), bestaande uit 4 collega-teamleiders en een manager.  

 

Als teamleider ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de verschillende teams met professionals. Je geeft leiding aan teams op de vijf locaties in Alkmaar-de rijp-stompetoren. Op deze locaties werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, consultatiebureauassistenten, doktersassistenten en opvoedadviseurs   

De enthousiaste en gedreven collega’s staan dagelijks klaar voor de ouders en kinderen in de leeftijd 0 tot 18 jaar. Binnen onze JGZ streven we naar een omgeving waarin open communiceren en vertrouwen centraal staan. Wij zoeken een teamleider die niet alleen leiding kan geven, maar ook de onderstroom durft te benoemen en constructief bespreekbaar kan maken.  

 

Wil jij het verschil maken in de jeugdgezondheidszorg? Ben jij een verbinder? Hou je van aanpakken? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! 

 

Wat ga je verder doen? 

  • Je ondersteunt de teams bij de uitvoering van de dagelijkse processen en motiveert de medewerkers om regie in het werk te houden en te pakken waar nodig.   

  • Je bent verantwoordelijk dat de juiste zorg, door de juiste professional, op het juiste moment en op de juiste plek gegeven kan worden.  

  • Je bent de schakel tussen de JGZ-teams en de verschillende organisatieonderdelen binnen de GGD.  

  • Je legt verbinding met de werkvloer en geeft feedback over het functioneren aan de medewerker. Je bent in staat om ontwikkeling van de individuele medewerker en het team te stimuleren.  

  • Je werkt samen met de ondersteunde diensten van de JGZ om de bedrijfsprocessen goed op elkaar aan te laten sluiten zodat de JGZ-teams hun werk goed kunnen uitvoeren 

  • Je stimuleert een open en transparante werksfeer, waarin feedback geven en ontvangen normaal is. 

  • Je werkt samen met interne en externe partners zoals de gemeente en het CJG om optimale zorg te waarborgen. 

  • Je levert een bijdrage bij calamiteiten en rampen.  

 

Ook herken je je in de volgende persoonlijke kenmerken: 

  • aanpakker en constructief; 

  • creatief en toegankelijk; 

  • inspirerend en verbindend; 

  • analytisch en doortastend; 

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau; 

  • Je hebt (ruime) ervaring in het aansturen en coachen van medewerkers binnen een complexe organisatie; 

  • Je hebt het vermogen om de organisatie snel eigen te maken, je hebt aandacht voor operationele details en kan snel schakelen. 

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en een scherp observatievermogen. 

  • Je hebt het vermogen om te luisteren, te verbinden en moeilijke gesprekken aan te gaan. 

  • Je hebt een proactieve en oplossingsgerichte houding. 

  • Je hebt ervaring in het begeleiden van teams in veranderingsprocessen. 

  • Je bent een coachende en inspirerende leider, die het beste uit het team en de teamleden haalt. 

Interviewplanning

Op vrijdag 13 september vinden de gesprekken plaats.

Toelichting op rooster

kandidaat is 24-28 per week beschikbaar. werkdagen in overleg waarbij voorkeur is om werkzaam te zijn op de dagen waarop de meeste medewerkers van het team werkzaam zijn.

Dienstencategorie

Gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten GGD HN.pdf

Download bijlage

(Model) Overeenkomst van opdracht Inhuur personeel.pdf

Beschikbaarheid

Uiterlijk 1 oktober 2024 t/m 1 april 2025 tussen 24-28 uur per week

Werkervaring

Minimaal 3-5 jaar ervaring als leidinggevende in soortgelijke functie (in de afgelopen 10 jaar)

Opleidingsniveau

Minimaal aantoonbaar HBO diploma in zorg en/of management

Woonplaats

Noord Holland

Werkervaring 2

Werkzaam geweest in de publieke sector/zorg

Standplaats

Alkmaar - Hybride werken niet mogelijk

Weging prijsdeel: 30 %

Rijbewijs en auto

Rijbewijs B i.v.m. diverse bezoeklocaties in Noord Holland zoals Alkmaar-de rijp- Stompetoren

Weging: 15 %

Werkervaring

Minimaal 3-5 jaar ervaring als leidinggevende in soortgelijke functie

  • In de periode van afgelopen 5 jaar (15 %)

  • In de periode van afgelopen 10 jaar (5 %)

Weging: 15 %

Werkervaring in teamomvang en op verschillende locaties

Werkervaring in soortgelijke functie waarbij ervaring in teamomvang groter dan 50 medewerkers en/of op verschillende locaties

Weging: 15 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

-

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.