Senior Beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 10 dagen
115 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

12 mei 2025

Einddatum:

12 nov 2025

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

28 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Aangezien de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen; of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Vanwege het aflopen van de verlengingsmogelijkheden voor een bestaande (interim) opdracht, zijn wij opnieuw op zoek naar een (interim) senior beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling. Als adviseur ben jij verantwoordelijk voor een uiteenlopend takenpakket.

Het ene moment neem je de regie bij het opzetten van het ruimtelijk kader voor een groot ontwikkelingsplan waarbij veel partijen betrokken zijn, het andere moment geef je je advies over kleinere initiatieven in afwijking van het omgevingsplan.
Je levert een bijdrage aan de stapsgewijze uitwerking van het gemeentebrede Omgevingsplan voor Gooise Meren, in samenwerking met de projectleider voor het Omgevingsplan.
Je adviseert het management en bestuur op het gebied van ruimtelijke vraagstukken. Je stelt beleidsnotities op, en actualiseert of uniformeert het ruimtelijke beleid in onze gemeente.
Je werkt integraal samen met de verschillende beleidsvelden, ketenpartners en stakeholders. Bij jou komen alle beleidsgebieden samen en je houdt het overzicht en de regie daarin.
Als senior draag je bij aan de verdere ontwikkeling van het team in onze organisatie, en aan de versterking van de samenwerking tussen de beleidsafdeling en de meer op uitvoering gerichte afdelingen.
Je bent vakinhoudelijk sterk, voert constructief en oplossingsgericht het gesprek en hebt een samenwerkende houding. De senior beleidsadviseur die wij zoeken weet alles over ruimtelijke vraagstukken, is gedreven in planologie en beleid en heeft ruime ervaring in werken bij gemeenten.
Je hebt een stevige persoonlijkheid en beweegt je makkelijk in een omgeving die volop aan het ontwikkelen is. Je hebt een behoorlijke vrije rol, bent ervaren in projectmatig werken en werkt gericht naar je doelen toe.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in ruimtelijke en/of juridische richting;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als RO-adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
4. Beschikbaar voor minimaal 32 tot 36 uur per week vanaf 19 mei 2025;
5. Een maximum uurtarief van € 115,- excl btw en incl Fee externe partij en reiskosten woon-/ werkverkeer;

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van ruimtelijke procedures, benoem dit duidelijk in het cv (20 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij als RO adviseur bij een middelgrote gemeente (30.000 tot 80.000 inwoners) (15 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Omgevingswet en het omgevingsrecht, benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als RO-adviseur bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
10. Aantoonbare kennis van de regio (Gooise meren, BEL-combinatie, Hilversum, Huizen, Wijde Meren)motiveer dit in een aparte alinea in het cv (10 punten).

Competenties
- Communicatief vaardig;
- Gericht op samenwerking;
- Proactief, initiatief nemen;
- Politiek sensitief;
- Resultaatgericht (projectmatig werken).
- Zelfstandig;
- Flexibel.

Voor de zzp'er

1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. 
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur