Senior Casemamanger Omgevingswet

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 12 dagen
105 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

24 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Aangezien de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen; of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De Omgevingswet heeft een aantal veranderingen meegebracht in de werkwijzen bij vergunningverlening. Zo zetten we meer in op het beoordelen van de haalbaarheid van een initiatief in een vroeg stadium. Ook de adviesrol van de raad bij initiatieven met buitenplanse omgevingsactiviteit vraagt om een andere aanpak. Wij zoeken een senior casemanager Omgevingswet die er voor gaat zorgen dat we als organisatie de “ja mits” gedachte echt gaan laten leven. Concreet hebben we voor deze opdracht de volgende resultaten voor ogen:  

  • Je zorgt er voor dat de procedure “verken uw initiatief” en de omgevingstafel soepel gaan lopen. Dat houdt in dat je er voor zorgt dat de juiste adviseurs zijn aangehaakt op het juiste moment en de initiatiefnemer een heldere uitspraak krijgt over de haalbaarheid van het plan. Je hebt een leidende rol bij de betreffende overleggen als voorzitter of als secretaris.

  • Je behandelt complexere aanvragen die voor bindend advies aan de raad moeten worden voorgelegd en zorgt voor de voorbereidingen voor de bestuurlijke besluitvorming samen met de medewerkers RO.

  • Je draagt actief kennis over aan de andere casemanagers en breder binnen de organisatie. Het resultaat daarvan is dat iedereen binnen de procedures zijn rol kent en weet welke stappen gezet moeten worden.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet en de vraagstukken in het fysieke domein;
3. Minimaal 3 jaar ervaring met het behandelen van vergunningsaanvragen voor nieuwbouw- en ontwikkelprojecten en de bijbehorende bestuurlijke besluitvorming;
4. Uurtarief maximaal €105,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener/casemanager omgevingsvergunningen (20 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting of in de richting Bouwkunde (20 punten);
7. Een afgeronde opleiding ABW1 (20 punten);
8. Een afgeronde opleiding ABW2 (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van projectmanagement middels opleiding of werkervaring (15 punten)
10. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden na 1 jaar (10 punten)

Competenties

  • Je toont initiatief, je denkt vooruit en in oplossingen, je bent ondernemend.

    • Je hebt een helikopterview en overziet complexe vraagstukken.

    • Je bent een verbinder, hebt inzicht in verschillende belangen en weet partijen bij elkaar te brengen.

    • Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.

    • Teamwork is voor jou vanzelfsprekend.

Voor de zzp'er

1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. 
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 12-05-2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur