Technisch Manager IPM

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 mrt 2025

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG) bestaat uit twee teams: het team Realisatie en het uitvoerende team Beheer en Service (B&S). Het Team Realisatie is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. Het team Realisatie heeft de taken onderverdeeld in team Assetmanagement en twee IPM-projectteams. De twee IPM-teams bestaan uit de rollen Technisch Manager, Omgevingsmanager, Contractmanager, Manager Projectbeheersing en Projectmanager. Enkele IPM-rolhouders werken in beide projectteams, dit is afhankelijk van de capaciteitsbehoefte.

 De IPM-teams leiden een programma van complexe integrale herinrichtingsprojecten in de openbare ruimte (riool, openbare verlichting, verhardingen, beplanting, kunstwerken, sport en spelen). Hiervoor is Technisch Management nodig. Daarnaast komt het voor dat voor de minder complexe projecten niet het hele team nodig is, maar dat de Technisch Manager dit als projectleider leidt. De voorkeur gaat uit naar een kandidaat die ervaring heeft met zowel Technisch Management, als technische projectleiding.

 De Technisch Manager is verantwoordelijk voor (niet uitputtend):

  • Intermediairschap tussen het projectteam, beheerorganisatie en externe partijen;

  • Nutscoördinatie;

  • Het ophalen van eisen en wensen;

  • Afstemming Assetmanagers en beleidsmedewerkers;

  • Verwerven en aansturen van adviesbureaus voor technische onderzoeken, kostenramingen, bestekken, contracten en tekenwerk;

  • Toetsing van de geleverde documenten en stukken door jezelf en door derden (toetscoördinatie);

  • Kennisdeling;

  • Ondersteuning van de Omgevingsmanager bij gesprekken, bijeenkomsten en vergaderingen;

  • Waar nodig delegeren van taken en aansturen van technisch medewerker;

  • Ondersteuning van het uitvoeringsteam tijdens de realisatiefase van projecten;

  • Kwaliteit van o.a. onderzoeken, ontwerpen en/of vraagspecificaties;

De projecten waarbij je verantwoordelijk bent voor het Technisch Management zijn (hier zal nog een selectie uit gemaakt worden);

  • Integrale herinrichtingsprojecten:

    • Weesperweg;

    • Burgemeester van Wettumweg;

    • Spiegelstraat en omgeving;

    • Graaf Wichmanlaan en omgeving;

    • Lorentzweg;

    • Veerstraat en omgeving;

    • Slochterenlaan;

    • Stationsweg;

    • Olmenlaan;

  • Onderhoudsprojecten:

    • Sportveldenrenovatie;

    • Rioolmaatregelen Ooster- en Westereng.

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding in een technische richting;

  2. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als omgevingsmanager met civieltechnische projecten.

    Gunningscriteria / wensen (weging totaal 100 punten)

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Technisch Projectleider Openbare Ruimte bij een gemeente (20 punten);

  5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het werken als Technisch Manager binnen een IPM-team (20 punten);

  6. Aantoonbare werkervaring met UAV en UAV-gc contracten (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  7. Aantoonbare werkervaring met het realiseren van (multidisciplinaire) infrastructuur projecten met een projectomvang >1 miljoen euro, in binnenstedelijk gebied in de afgelopen 5 jaar (benoem dit d.m.v. twee voorbeeldprojecten waarin je aangeeft wat jouw rol is geweest) (25 punten);

  8. Aantoonbaar in het bezit van een VCA-certificaat (benoem dit duidelijk in het cv bij opleidingen) (20 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid;

  • Zelforganisatie;

  • Kwaliteitsgerichtheid;

  • Samenwerken in teams.

Overige informatie 

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.;

  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.;

  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.;

  4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.;

  5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.;

  6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. ;

  7. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

    • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). ;

  9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. ;

  10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht donderdag 26 maart 2025. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur