Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
31 mei 2026Publicatiedatum:
29 okt 2025Uiterlijk eind 2027 moet het Kadaster haar systemen voor Customer Relation Management, (CRM), VerkoopOrderManagement (VOM)en de Product Diensten catalogus (PDC) hebben vervangen; een transitie die veel impact op de organisatie heeft en veel diensten raakt. Hierbij gaan we niet as is over maar gebruiken we het moment om op te schonen en processen optimaal in te richten. Generiek waar het kan en uniek waar het nodig is.
Voor de uitvoer van dit project genaamd Klant- en OrderSysteem Modernisering en Optimalisatie (KOSMO) is een projectorganisatie en een verandermanagementteam ingericht. De afdeling Operatie Dienstverlening Registratie (ODR) heeft een belangrijke taak bij het beheer van de systemen en het optimaliseren van de klantprocessen en neemt vanuit die scope deel aan het project. ODR is daarom ook de opdrachtgever van de Business Analist (BA). Tijdens de voorbereidingen voor de aanbesteding is duidelijk geworden dat het een complex speelveld is. Zodra de implementatie voorbereidingen starten is het van cruciaal belang dat dit complexe speelveld inzichtelijk is gemaakt op procesniveau. Het Kadaster heeft hiermee kennis en ervaring om met de (nog te selecteren) leverancier inrichtingskeuzes te maken voor het nieuwe systeem.
De BA ondersteunt, de business in eerste instantie met het vastleggen van bedrijfsprocessen van het Kadaster van orientatie tot facturatie en productie. In tweede instantie ook met het verbeteren en herinrichten hiervan. In dit geval gaat het om de processen gerelateerd aan het CRM, VOM en PDC. Meer specifiek wordt hier de keten bedoeld die relateert aan de voornoemde procesgebieden. De BA vervult hierbij een sleutelrol tussen de verschillende implementatieteams, dienst en product development teams en afdelingen zoals IT, security, privacy, HR, finance, Klantinteractie, etc, maar ook de teamleden van de betrokken leveranciers. Het ondersteunen en richting geven aan de verandering is onderdeel van de opdracht.
Het belangrijkste in het KOSMO traject is dat de vastlegging van de processen vanaf het eerste moment wordt gedaan. Hierbij maak de BA gebruik van de proces informatie die al aanwezig is en bouwt daarop voort. Veel is in de huidige situatie nog niet of slechts gedeeltelijk vastgelegd, deels omdat de processen niet bestaan en deels omdat zaken nog niet uniform zijn vastgelegd.
De BA werkt nauw samen met de vier adviseurs in het klantdomein binnen ODR, die uiteindelijk de processen in beheer gaan nemen. Daarnaast neemt de BA binnen het project deel aan werkgroepen en werkt nauw samen met de projectmananagers. Voor de specifieke processen en details van het nieuwe systeem gaat de BA zelfstandig in gesprek met het team van de CRM leverancier en de relevante afdelingen binnen het Kadaster. Dit laatste om vast te stellen welke veranderingen successievelijk moeten worden doorgevoerd om het doel (de doelarchitectuur) te halen, maar ook om input over de huidige processen te krijgen.
Tevens wordt van de BA verwacht dat hij/zij vragen stelt waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt en kritisch is op (overbodig) handmatig werk en risicos die daarbij spelen. Bij het herinrichten moet rekening gehouden worden met de mogelijkheden van de nog te selecteren nieuwe leverancier, en wordt gewerkt volgens het ESSA principe (Elimineren, Standaardiseren, Simplificeren en Automatiseren).
Belangrijkste technieken, methoden en tools
SAP-ECC 6.0 Ehp 8;
SAP-CRM 7.0 Ehp 4;
Product Diensten Catalogus beheren we in ECC;
Blue Dolphin procesmodelmodel;
Archimate;
Visio;
Lean;
BPMN 2.0.
Opstellen, analyseren en uitwerken van de genoemde processen volgens de BPMN 2.0 in de Kadaster tooling;
Het beoordelen van deze processen en het aanreiken van verbetervoorstellen met bijbehorende impact op de organisatie;
Projectmatige samenwerking: Fungeren als schakel in het project tussen interne stakeholders en vertegenwoordigers van de externe leverancier vanuit de afdeling ODR mbt het vastleggen van de processen;
Je bent in staat om te bepalen welke processen vastgelegd moeten worden om de omzetting naar het nieuwe CRM systeem mogelijk te maken.
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die
voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in
de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het
bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in
onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria
worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten
worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende
kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met
minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste
voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de
opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter
behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 november 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 6 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst.
Voor deze opdracht gaat de bemiddelaar een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Bemiddelaar Voor deze opdracht treedt de bemiddelaar op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de bemiddelaar voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de bemiddelaar aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de bemiddelaar worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De bemiddelaar zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst bemiddelaar.
Optie tot verlenging
2 x 6 maanden