Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
31 jul 2026Publicatiedatum:
21 okt 2025Maandelijks bezoeken honderdduizenden mensen de websites en applicaties van het Kadaster. De afdeling Klantinteractie Online is dagelijks bezig om het onze bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken. We zorgen dat ze de informatie kunnen vinden die ze zoeken. En dat die ook voor iedereen toegankelijk is. Dat doen we met een team van ruim 20 professionals. Naast contentspecialisten zijn dat webanalisten, online adviseurs en UX-designers. In deze functie ben jij 1 van de 7 contentspecialisten. Je houdt je bezig met tekstredactie, nieuwsbrieven en formulieren. Je beoordeelt en redigeert teksten en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan collegas. Je denkt actief mee in verbetering van navigatie, conversie, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid, contentvormen en toegankelijkheid. Je werkt nauw samen met collegas van IT, marketing, communicatie en met je collega-contentspecialisten. Ook verdiep je je in de inhoudelijke onderwerpen van het Kadaster. Zo draag jij je steentje bij aan het blijven verbeteren van onze websites en applicaties.
Belangrijkste technieken, methoden en tools: Liferay (cms); Spotler (e-mail); Piwik Analytics; SiteImprove; Seneca (formulieren); Jira; Office 365.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Maken en onderhouden van online content;
Maken van formulieren;
Maken en versturen van nieuwsbrieven;
Meewerken in het scrumteam aan de geplande sprints.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
Een maximum uurtarief van € 90,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord;
HBO werk- en denkniveau;
Minimaal 2 jaar ervaring als contentspecialist of webredacteur in een complexe organisatie;
Aantoonbare ervaring met content management syteem Liferay, formulieren (bij voorkeur Seneca) en webanaytics (bij voorkeur Piwik);
Kennis van digitale toegankelijkheid (WCAG- richtlijnen);
Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en sterke redactionele vaardigheden (minimaal C1 niveau);
Kennis van SEO en metadata;
Aantoonbare kennis van online kanalen, digitale toepassingen en communicatiemiddele;
Aantoonbare ervaring met het inzetten van website(s) t.b.v. het behalen van strategische en operationele bedrijfsdoelstellingen;
Aantoonbare ervaring met adviseren over contentoptimalisatie en online communicatie;
Basiskennis van webstatistieken en het kunnen interpreteren van data voor contentverbetering;
Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatiebrief.
U geeft een beschrijving van aanpak voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster (max. 50 punten).
Weging:
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (50 punten);
Antwoord sluit voldoende aan (25 punten);
Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
U beschrijft 2 cruciale knelpunten die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster (max. 25 punten).
Weging:
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (25 punten);
Antwoord sluit voldoende aan (15 punten);
Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
U toont duidelijk aan welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (25 punten).
Weging:
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (25 punten);
Antwoord sluit voldoende aan (15 punten);
Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Resultaatgericht;
Helicopterview;
Adviesvaardigheid;
Overtuigingskracht;
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
Kwaliteitsgericht;
Klantgericht;
Proactief en initiatiefrijk.
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Maandelijks bezoeken honderdduizenden mensen de websites en applicaties van het Kadaster. De afdeling Klantinteractie Online is dagelijks bezig om het onze bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken. We zorgen dat ze de informatie kunnen vinden die ze zoeken. En dat die ook voor iedereen toegankelijk is. Dat doen we met een team van ruim 20 professionals. Naast contentspecialisten zijn dat webanalisten, online adviseurs en UX-designers. In deze functie ben jij 1 van de 7 contentspecialisten.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 20 november 2025, 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 21 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Tarief
Maximaal € 90,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
1d Detacheringsovereenkomst
Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.