Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Frontend Design Systems Developer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

1 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 32 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Wij zijn op zoek naar een Frontend Design System Developer voor het Design Systems team. Het Design Systems team ontwikkelt en beheert de twee Design Systems voor de huisstijlen van de webapplicaties van zowel het Kadaster (Kadans), als voor het Digitaal Stelsel voor de Omgevingswet (DSO Toolkit). Het team bestaat uit nu een Product Owner en twee ontwikkelaars en wordt uitgebreid. Als team heb je veel contact met UX Designers, experts m.b.t. web toegankelijkheid, testconsultants en afnemers. De afnemers van de Kadans-producten zijn de (frontend) ontwikkelaars bij de teams die de gebruikerstoepassingen bouwen. Bij de afnemers van de DSO Toolkit zijn er ook teams bij partners buiten het Kadaster.

Deze opdracht behelst het beheer en verder ontwikkelen van Kadans en de DSO Toolkit voor de gebruikerstoepassingen van het Kadaster en het DSO. Een Design System is de basis voor het eenduidig en consequent ontwerpen en bouwen volgens een gewenste look and feel en de overheidsrichtlijnen voor web toegankelijkheid, in een centrale architectuur. Als Frontend Developer voor Design Systems ontwikkel je o.a. aan de CSS architectuur en Web Componenten en zorg je dat de web toegankelijkheid volgens WCAG is gewaarborgd. Daarnaast geef je consultaties over het gebruik van het Design System aan de frontend applicatie teams. De DSO Toolkit is de herbruikbare componenten bibliotheek van het DSO design system en is open source. De componenten worden aangeboden als HTML/CSS componenten en Web Components.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • TypeScript / Angular;
  • SCSS met Sass modules, post processing door PostCSS;
  • De Web Componenten worden met Stencil gemaakt;
  • Storybook 7 met lit-html;
  • Git repository met Yarn Workspaces en Nx;
  • Prettier en ESLint;
  • Cypress;
  • Percy.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen en beheren van de Designs System software en de bijbehorende architectuur, voor zowel Kadans, als voor de DSO Toolkit;
  • De wensen van UX Designers vastleggen in code;
  • Overleggen met stakeholders en afnemers;
  • Web toegankelijkheid van de gebruikerstoepassingen volgens WCAG waarborgen;
  • Het gebruik van de Design Systems binnen de afnemende frontend teams begeleiden.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 85,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker en overige kosten;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 10 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau, aan te tonen d.m.v. een HBO- of WO diploma, of met een MBO-diploma en minimaal 5 jaar relevante werkervaring (dit duidelijk beschrijven binnen het CV);
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Typescript;
  • Minimaal 5 jaar ervaring CSS, HTML, CSS architectuur;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met WCAG en web toegankelijkheid;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het opzetten en onderhouden van style guides of component libraries;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met cross browser compatibility;
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • U beschrijft een concreet voorbeeld van een opdracht waar u hebt gewerkt aan een Design System, of heeft gewerkt met een Design System en uw bijdrage aan de ontwikkeling van het Design System (max. 25 punten).
  • U beschrijft uw kennis van en ervaring met frontend development en component gedreven frontend frameworks (max. 25 punten).
  • U beschrijft uw kennis van en ervaring met web toegankelijkheid en WCAG en met styleguides of component libraries (max. 25 punten).
  • U beschrijft uw kennis van en ervaring met Typescript (Angular), CI/CD pipelines, Stencil, Storybook, NPM packages, en met UX en Webdesign (max. 25 punten).

Competenties

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Brede blik, ziet het grote geheel;
  • Ervaring met web management;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Wij zijn op zoek naar een Frontend Design System Developer voor het Design Systems team. Het Design Systems team ontwikkelt en beheert de twee Design Systems voor de huisstijlen van de webapplicaties van zowel het Kadaster (Kadans), als voor het Digitaal Stelsel voor de Omgevingswet (DSO Toolkit). Het team bestaat uit nu een Product Owner en twee ontwikkelaars en wordt uitgebreid.

Gespreksinformatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025, 08:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 november 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Beoordelingsproces

Het beoordelingsproces bestaat uit vier stappen:

  • **Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen** - De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen worden geselecteerd voor stap 2.
  • **Stap 2: Selectie van cv's die aan de organisatie worden voorgelegd** - De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • **Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever** - De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's in onderlinge vergelijking op de selectiecriteria. De best scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
  • **Stap 4: Verificatiegesprek** - In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet.

Tarief

Maximaal 85,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 10 pagina's A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina's te worden beantwoord.

Overeenkomsten

Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst. De externe administratieve broker gaat een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen

Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. Deze dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Externe administratieve broker als bemiddelaar

Voor deze opdracht treedt de externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur