Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
30 jun 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
14 aug 2025eze opdracht wordt uitgevoerd onder feitelijke leiding en toezicht van het Kadaster, op grond van een detacheringsovereenkomst.
We zijn op zoek naar een Manager HRM. Het betreft een tijdelijke opdracht ter overbrugging van de procedure om tot een definitieve invulling te komen.
De Manager HRM geeft leiding aan de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie. Naast het leidinggeven ben je ook verantwoordelijk voor de aanbesteding arbodienstverlening.
De directie P&O bestaat uit de afdelingen Organisatie, Beleid en Ontwikkeling (OBO), P&O Services en Advies, Ondersteuning en Implementatie (AOI). Daarnaast maakt ook de afdeling Facilitaire Services deel uit van de directie P&O. Continue samenwerking tussen alle afdelingen is binnen het MT P&O een gegeven.
Omschrijving werkzaamheden
De manager HRM is verantwoordelijk voor de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie. Deze afdeling bevat een aantal verschillende functionarissen. De hoofdgroepen zijn P&O adviseurs, de recruiters en de adviseurs Participatie. Belangrijke onderwerpen die in 2025 spelen zijn: de transitie van SAP naar AFAS, terugdringen van het ziekteverzuim, arbeidsmarktonderzoek en daaruit voortkomende (beleids-) keuzes en verdere versterking van de samenwerking met de andere teams binnen P&O.
De P&O adviseurs zijn een belangrijke linkingpin tussen de directie P&O en de overige directies, waarbij zij scharnieren tussen de wensen van de directies, de directie P&O en het organisatiebeleid. Zij zijn een belangrijk gesprekspartner voor het management, een eerste vertegenwoordiger van de directie P&O en een belangrijke partner voor de adviseurs van P&O Organisatie, Beleid en Ontwikkeling. De kruisbestuiving tussen deze twee afdelingen is essentieel om de goede dingen te doen, om de juiste focus te hebben, om idee en implementatie met elkaar te verbinden en om de behoefte van en de ontwikkelingen binnen de business te kennen.
Ook de recruiters maken onderdeel uit van deze afdeling. De samenwerking tussen P&O adviseurs en recruiters zal verder versterkt worden.
Naast de P&O adviseurs en recruitment zijn er nog een aantal functionarissen die in hun rol rechtstreeks contact hebben met andere directies. Te weten: team diversiteit en inclusie, een consulent HR die zich o.a. bezig houdt met ex-collega’s in de WW en diverse projecten en de interne bedrijfsmaatschappelijk werker. Ook de aansturing van de managementassistenten bij P&O vindt plaats door de manager HRM.
Naast de aansturing van de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie, ben je tevens verantwoordelijk voor het begeleiden en coördineren van de aanbesteding van de arbodienst. Dit traject is van strategisch belang voor het Kadaster, gezien de ambitie om duurzame inzetbaarheid, verzuimbegeleiding en preventie verder te professionaliseren. De manager zorgt voor een zorgvuldig aanbestedingsproces in samenwerking met Inkoop, Juridische Zaken en andere relevante stakeholders. Hierbij wordt gestuurd op kwaliteit, continuïteit van dienstverlening en aansluiting bij de behoeften van de organisatie. De manager bewaakt de voortgang, betrekt interne belanghebbenden tijdig en zorgt voor een soepele overgang naar een eventuele nieuwe dienstverlener.
Plaats hier welke taken en werkzaamheden uitgevoerd moeten worden tijdens de opdracht. Vermeld hierbij ook vanuit welke locatie de werkzaamheden verricht worden. Deze opdracht wordt uitgevoerd onder feitelijke leiding en toezicht van het Kadaster, op grond van een detacheringsovereenkomst.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Jij bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de afdeling;
Je bent in staat het beste in mensen naar boven te halen;
Je maakt deel uit van het Management Team directie P&O.
Taken
Aansturen van de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie;
Uitvoeren en implementeren van P&O beleid;
Rol van P&O adviseurs als linking pin naar de business verder concretiseren en uitdiepen;
Begeleiding van het team recruitment naar verbetering van de samenwerking (en verbeteringen in het proces;
Meedenken in de veranderingen die op ons afkomen;
Bijdrage leveren aan het versterken van de samenwerking in het MT en het komen tot afspraken;
Zorg dragen voor passende input en capaciteit vanuit AOI i.h.k.v. de ERP-transitie;
Projectleider voor de aanbesteding arbodienstverlening.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
Een maximum uurtarief van 123,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe partij en overige kosten;
Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 paginas A4;
De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
Minimaal 5 jaar ervaring als manager HRM/P&O;
Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten;
Ervaring met zowel SAP als AFAS;
Aantoonbare ervaring met datagericht werken in P&O processen;
Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving;
Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;
Minimaal 3 jaar ervaring binnen een ZBO;
Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatie;
Minimaal 3 jaar ervaring op vlak van verandermanagement.
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De directie P&O bestaat uit de afdelingen Organisatie, Beleid en Ontwikkeling (OBO), P&O Services en Advies, Ondersteuning en Implementatie (AOI). Daarnaast maakt ook de afdeling Facilitaire Services deel uit van de directie P&O. Continue samenwerking tussen alle afdelingen is binnen het MT P&O een gegeven.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 02 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 26 augustus 2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.
Tarief
Maximaal € 123,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Bij detacheringsopdrachten is het van belang dat de detacheerder de functieschaal weet.Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
1d Detacheringsovereenkomst
Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.