Senior Adviseur Portfolio Management

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
160 32 Gelderland

Begindatum:

11 aug 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 jul 2025

Omschrijving

Het portfolio management bij het Kadaster krijgt een nieuwe impuls.

Doelen

Doel is om:

  • betere en snellere beslissingen te nemen;

  • doorlooptijden van initiatieven verder te verkorten en verspilling te verminderen;

  • de wendbaarheid te vergroten om in te kunnen spelen op veranderde doelstellingen;

  • het portfolio management meer waarde gericht/bewust te laten werken;

  • beter aan te sluiten op het bestaande Agile georganiseerde DevOps proces in teams.

Opdracht

Er ligt inmiddels een IST-Soll beschrijving en een gap-analyse. Op basis daarvan is een doelsituatie voor Portfoliomanagement. Bepaald. De aanpak gaat uit van het gebruik van een op maat te maken Safe-Agile framework. Scope van de werkzaamheden is Kadaster breed, echter het zwaartepunt ligt bij de directie DGV afdeling B&B. Gezochte persoon wordt trekker van dit Kadaster Agile programma. 

De Senior Adviseur Portfolio Management is verantwoordelijk voor het opzetten en faciliteren van de project-aanpak, zodat het project de vooraf vastgestelde doelen binnen de afgesproken toleranties (tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen en risico’s) kan behalen. De projectmanager zal de werkzaamheden zelfstandig en naar eigen inzicht uitvoeren. Er is geen sprake van integratie in de organisatie en de projectmanager bepaalt zelf de werkwijze, planning en benodigde middelen. De samenwerking is projectmatig en gericht op het behalen van afgesproken resultaten binnen de looptijd van de opdracht.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Portfolio Management;

  • Ervaring met Agile methoden;

  • Ervaring met methoden en technieken zoals MSP en Prince-2.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden:

  • Het aansturen van het portfolio verbetertraject;

  • Realisatie van de doelsituatie voor Portfoliomanagement binnen Kadaster;

  • Belangrijke stakeholders informeren en involveren indien nodig;

  • Het indien nodig bijstellen van het Portfolio concept;

  • Verantwoordelijk voor tijdige besluitvorming.

Resultaten

Een integrale portfolio besturing die leidt tot:

  • verkorting van de doorlooptijden van portfolio initiatieven;

  • de wendbaarheid te vergroten om in te kunnen spelen op veranderde doelstellingen;

  • meer waarde gericht werken;

  • Betere aansluiting op het bestaande Agile georganiseerde DevOps proces in teams.

Eisen

  • Een minimum uurtarief van 148,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten;

  • Een maximum uurtarief van 160,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten;

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 8 paginas A4;

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;

  • Minimaal 10 jaar ervaring in het managen van zware verandertrajecten binnen maatschappelijk georienteerde organisaties.

Wensen en competenties

Wensen

  • Schrijf een plan van aanpak (max 2 A4) waarin u de hoofdlijnen van de opdracht beschrijft en licht toe waarop uw keuzes zijn gebaseerd (max 50 pt).
    Beoordeling:

    • Antwoord sluit volledig aan (50 punten)

    • Antwoord sluit voldoende aan (30 punten)

    • Antwoord sluit onvoldoende aan (10 punten)

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

  • Noem en beschrijf kort twee vergelijkbare projecten uit uw 10 jarige ervaring die volgens u het dichtst in de buurt komen van de hier gevraagde ervaring en onderbouw die keuze (max 20 pt).
    Beoordeling:

    • Antwoord sluit volledig aan (20 punten)

    • Antwoord sluit voldoende aan (10 punten)

    • Antwoord sluit onvoldoende aan (0 punten).

  • Schrijf in een korte maar bondige motivatiebrief waarom u deze opdracht ambieert (max 30 pt).

    • Antwoord sluit volledig aan (30 punten)

    • Antwoord sluit voldoende aan (15 punten)

    • Antwoord sluit onvoldoende aan (0 punten)

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Helicopterview;

  • Adviesvaardigheid;

  • Overtuigingskracht;

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

  • Klantgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 04 augustus 2025 en 6 augustus 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 31 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Tarief
Minimaal € 148,00
Maximaal € 160,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 8 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1a Modelovereenkomst ZZP

      • 1b Opdrachtovereenkomst indirecte ZZP

      • 1c Opdrachtovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

  • Voorwaarden
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

  • Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

  • Geheimhoudingsverklaring 
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

  • VOG
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • WAADI
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Acquisitie
    Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur