Vergunningverlener Omgevingswet

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Je komt tijdelijk te werken als vergunningverlener. In jouw rol als vergunningverlener omgevingswet behandel je aanvragen omgevingsvergunning vanaf de ontvankelijkheidtoets tot aan het opstellen van een besluit.

Je toetst een aanvraag omgevingsvergunning onder andere aan het bestemmingsplan / omgevingsplan, het Bouwbesluit / Bbl en overige geldende wet- en regelgeving. Om tot een besluit te komen verzamel je adviezen van bijvoorbeeld de welstandscommissie, stedenbouwkundigen en de beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening.

Door gesprekken aan te gaan met de adviseurs en de aanvrager is het werk erg divers en is het jouw doel om binnen de wettelijke termijnen een besluit op te stellen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische, bouwkundige of ruimtelijke richting; 
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW 1 (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv).

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening of Planologie (15 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW2 (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener in de afgelopen 5 jaar op het gebied van het omgevingsrecht binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten) ; 
7. Aantoonbare kennis van het Bouwbesluit, BBL en Omgevingswet (30 punten).
a. Aantoonbare kennis van alle wet-en regelgeving (30 punten);
b. Aantoonbare kennis van 2 wet-en regelgevingen (20 punten);
c. Aantoonbare kennis van 1 wet-en regelgevingen (10 punten);
d. Geen aantoonbare kennis (0 punten).

Competenties

  • Omgevingsbewust;

  • Samenwerken;

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Flexibiliteit en pro activiteit;

  • Bestuurlijke sensitiviteit;

  • Je bent secuur en durft kritisch te zijn;

  • Je hebt zelfvertrouwen en lef. Je durft van de gebaande paden af te wijken als je denkt dat andere methodes betere resultaten opleveren;

  • Je bent praktisch, kijkt naar mogelijkheden en hebt oog voor detail;

  • Je staat ervoor open om de kwaliteit van de dienstverlening van de gemeente te verbeteren;

  • Je bent een teamplayer en werkt graag samen met vakcollega’s.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do , vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur