Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin de Specialist Integratie een belangrijke rol speelt.
Opdrachtomschrijving voor de Specialist Integratie
De Specialist Integratie is verantwoordelijk voor het bevorderen van de sociale integratie van bewoners door het organiseren van activiteiten, het begeleiden van bewoners naar lokale initiatieven en het ondersteunen van hun integratieproces. De Specialist Integratie werkt samen met het team aan de coördinatie en uitvoering van activiteiten op locatie en is het aanspreekpunt voor bewoners.
Taken en verantwoordelijkheden
Bewoners informeren over en begeleiden naar relevante lokale activiteiten die hun integratie bevorderen.
Organiseren van thema-avonden over onderwerpen zoals cultuur, integratie en maatschappelijke participatie.
Leiden van werkoverleg binnen het team om activiteiten af te stemmen.
Begeleiden van bewoners in hun persoonlijke en sociale ontwikkeling, met een focus op integratie.
Coördineren van bewonersactiviteiten, zoals verjaardagen, zodat bewoners en buurtbewoners hier geen last van hebben en de veiligheid wordt gewaarborgd.
Organiseren en coördineren van de huiswerkklas voor bewoners ter bevordering van hun taalvaardigheid en integratie.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider of casusregisseur;
3. Aantoonbare beschikbaar in de weekenden en avonden gedurende gehele opdracht;
4. Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 voor 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verleningen;
6. Een aantoonbare afgeronde bhv cursus.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Een aantoonbare afgeronde opleiding mbo 4 in de richtingen van Social Work of vergelijkbaar (Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening) (20 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als begeleider van inwoners met trauma. (20 punten);
9. Een maximum uurtarief van €60,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (10 punten);
10. Aantoonbaar woonachtig in Krimpen aan den IJssel of binnen een straal van maximaal 50 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
11. Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).
12. Aantoonbare werkervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne (Benoem dit duidelijk in het CV) (15 punten)
Competenties
Sensitief;
Nieuwsgierig;
Open;
Opmerkzaam;
Assertief;
Proactief;
Zelfstandig en een teamplayer;
Planmatig;
Flexibel;
Creatief.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 16 april 2025 in de ochtend, via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.