Communicatieadviseur Raadsgriffie

Nijkerk

Kolkstraat 27, 3861 AK Nijkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€75 16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

16 nov 2023

Organisatie
Nijkerk, een middelgrote gemeente met zo’n 45.000 inwoners, is centraal gelegen tussen de Randstad, de Veluwe en Gelderse Vallei. De gemeente groeit en is volop in ontwikkeling. De gemeenteraad van Nijkerk bestaat uit 27 raadsleden, verdeeld over zes fracties.

Als raadsgriffie ondersteunen en adviseren we de gemeenteraad, zodat hij optimaal kan functioneren. We adviseren de raad, raadsfracties en raadsleden. We zijn aanspreekpunt voor het college en de ambtelijke organisatie over de werkwijze en besluitvorming van de gemeenteraad. De inwoners kunnen bij ons terecht voor vragen over of aan de raad.

De raadsgriffie van de gemeente Nijkerk bestaat uit een griffier en drie raadsadviseurs. Eén adviseur is verantwoordelijk voor de communicatie namens de gemeenteraad. We zijn een klein team en we werken hard, met bevlogenheid voor onze lokale democratie. We hebben aandacht voor elkaar en doen ons werk met plezier.

Opdracht
1. Verzorgen van de wekelijkse communicatie over de vergaderingen van de gemeenteraad, via de  pagina van de gemeenteraad in het huis-aan-huis blad, intranet en social media;
2. Voorbereiding van de Jeugdgemeenteraad, een jaarlijks project voor groepen 8 van de basisscholen in de gemeente Nijkerk;
3.Overige (communicatie)werkzaamheden op de raadsgriffie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
2. Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van Communicatie.
3. Uiterlijk 4 december 2023 beschikbaar voor 16 uur per week.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur (40 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente bij voorkeur op het gebied van communicatie (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op een raadsgriffie (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Maximaal uurtarief van € 75,- exclusief BTW, inclusief tarief Flextender en reiskosten woon-werk.

Competenties

  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatie;

  • Vaardigheid in organiseren;

  • Inzicht in bestuurlijke processen bij een gemeente en een sterk gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen;

  • Accuraat en zorgvuldig werkend;

  • Digitaal vaardig;

  • Dynamische en stressbestendige collega, die met plezier en energie je werk doet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di (Vr ipv Ma of Di is mogelijk)
Is hybride werken mogelijk:  nee

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 24 november 2023 van 12.00 uur tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Uitzend/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019).

Opleiding
We bieden aanvullend op de functie van Communicatieadviseur Raadsgriffie een cursus Schrijven van doeltreffende rapporten, notities en adviezen, om je vaardigheden en expertise op dit gebied verder te ontwikkelen en te versterken. Bekijk voor meer informatie onze opleidingen pagina!

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdrachtadviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdrachtadviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.