Vergunningverlener

Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant

Spoorlaan 181, 5038 CB Tilburg, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw rol als vergunningverlener bodem
Als vergunningverlener bodem houd jij je bezig met het beoordelen van Omgevingswet meldingen, zoals saneren en graven in de bodem boven de interventiewaarde. Je controleert of de meldingen voldoen aan de wet- en regelgeving van de Omgevingswet. Denk hierbij aan vragen als: is de juiste melding gedaan? Wordt op de juiste manier gesaneerd?

Jouw belangrijkste taken:

  • Je beoordeelt meldingen en informatieplichten Omgevingswet die via het Omgevingsloket binnen komen. Je beoordeelt de ingediende bodemonderzoeken en overige informatie, overlegt indien nodig met collega’s, neemt contact op met de aanvrager als er vragen zijn en wijst meldingen af als deze niet voldoen.

  • Je verzorgt de administratieve afhandeling van de meldingen. Je voert de bodemonderzoeken in het bodeminformatiesysteem Nazca in, start het publicatieproces en verzorgt de archivering richting de gemeenten.

  • Je hebt contact met toezicht als iets niet klopt.

Als vergunningverlener bodem ben je in ieder geval op dinsdag aanwezig op kantoor in Tilburg voor contact met je overige bodemcollega’s. Voor het andere deel kun je thuis of op kantoor werken.

Eisen

  1. In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  2. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.

  3. Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een wo-diploma.
    3p

  4. De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en tablet voor het uitvoeren van de werkzaamheden. De OMWB vergoedt hiervoor geen kosten.
    2p

  5. De OMWB kent geen vergoeding voor reiskosten woon-werk, parkeerkosten en verblijfskosten. Dienstreizen worden vergoed tegen € 0,19 netto per kilometer.
    2p

  6. Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat.
    2p

  7. De medewerker draagt bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden verplicht PBM’s.
    2p

  8. De medewerker is in het bezit van de volgende PBM’s: Werkschoen minimaal s3, helm, overal e.d.
    2p

  9. Medewerker toont op zijn eerste werkdag aan dat hij in het bezit is van de genoemde PMB’s en tekent hiervoor een document bij de OMWB. Indien niet in het bezit kan medewerker pas beginnen als dit wel het geval is. Opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst terstond te beëindigen indien medewerker geen gevolg geeft aan de verplichting de PMB’s te dragen.
    2p

  10. Overeenkomstig het beleid ‘nevenwerkzaamheden en financiële belangen OMWB’ geldt voor inhuurmedewerkers dat nevenwerkzaamheden en financiële belangen gemeld moeten worden. De OMWB krijgt dan inzicht krijgt in de soort werkzaamheden en/of belangen die je als medewerker hebt, en waardoor de OMWB vervolgens kan toetsen en of dit een goede functievervulling bij de OMWB in de weg kan staan.

  11. De OMWB betaalt 25% van de facturen op een Grekening. Indien u akkoord gaat met dit criteria verzoeken wij u het G-rekeningnummer van uw organisatie in te vullen op uw stamkaart bij de externe partij.

  12. Kandidaat voldoet aantoonbaar aan de landelijke kwaliteitscriteria 2.3 voor vergunningverlening, toezicht en handhaving krachtens de Omgevingswet. Link: https://vng.nl/sites/default/files/2022- 08/Kwaliteitscriteria-deel-B-versie-2.3.pdf

Wensen en competenties

Wensen

  1. De kandidaat past in het team.
    2p

  2. Kandidaat dient 3 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben.

    • Minder dan 3 jaar ervaring in vergelijkbare functie (0 Punten) 3 jaar ervaring in vergelijkbare functie (1 Punten) 4 jaar ervaring in vergelijkbare functie (2 Punten) 5 jaar ervaring in vergelijkbare functie (3 Punten) 7 jaar ervaring in vergelijkbare functie (4 Punten) 7 jaar of langer ervaring in vergelijkbare functie (5 Punten)

  3. Kandidaat heeft werkervaring binnen een omgevingsdienst.
    3p

  4. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    4p

Organisatie en team

Kijk om je heen bij de OMWB Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving, in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.

Om dit te bereiken kijken meer dan 250 collega’s om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur