Beleidsontwikkeling en uitvoering ruimte met de focus op het landelijk gebied

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 14 dagen
100 32 -36 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 -36

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Afdeling Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.

Omschrijving van de opdracht
Samen met collega’s draag je bij aan de ontwikkeling van het landbouwbeleid waar we in de provincie aan werken. Daarin bieden we perspectief aan boeren, andere ondernemers en terreinbeheerders, en zullen we wettelijke doelen voor natuur, water en klimaat zo goed mogelijk borgen. Dit vraag om sturen in samenhang: een integrale benadering waarbij landbouw, economie, bodem, natuur, water en ruimtelijke ordening elkaar versterken. In deze rol lever je inbreng vanuit het brede ruimtelijk perspectief. 
Daarnaast zorg je samen met collega’s voor de doorontwikkeling en uitvoering van de recent vastgestelde aanpak van vrijkomende agrarische bebouwing en erftransformaties. Herontwikkeling is belangrijk om ondermijning te voorkomen, de ruimtelijke kwaliteit van het buitengebied te behouden en ruimte te creëren voor nieuwe functies met sociaaleconomisch perspectief. We zetten een lerend netwerk op en ondersteunen gemeenten bij het ontwikkelen van intergemeentelijke programma’s. De beleidsontwikkeling speelt zich af in een bewogen agrarische context en tegelijk biedt het kansen aan ontwikkelingen die hard nodig zijn, zoals bijvoorbeeld woningbouw of innovatieve manieren van landbouw.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer;

  3. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo-bachelor opleiding; 

  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling binnen het fysieke/ruimtelijke domein van een gemeentelijke organisatie of provincie;

  5. Aantoonbare werkervaring met het schakelen tussen zowel interne als externe stakeholders binnen een overheidsorganisatie, licht dit duidelijk toe in het cv;

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsontwikkelaar binnen het fysieke/ruimtelijke domein van een gemeentelijke organisatie of provincie (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling op het gebied van landbouw binnen een gemeente (25 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met schakelen tussen zowel interne als externe stakeholders binnen een gemeente of een provincie, licht dit duidelijk toe in het cv (20 punten)

  4. Per mei 2025 beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen (15 punten).

Competenties

  • Gedreven;

  • Goede netwerker;

  • Bestuurlijk sensitief;

  • Organisatietalent;

  • Communicatief vaardig (mondeling, schriftelijk).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1 tot 2

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 19 mei 2025 vanaf 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur