Manager projectbeheersing Boordvoorzieningen Kanaal Almelo-de Haandrik (één of meerdere) - 072228

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 105,00 12 - 16 uur Overijssel

Begindatum:

19 aug 2024

Einddatum:

18 aug 2025

Uren per week:

12 - 16 uur

Publicatiedatum:

18 jul 2024

Optie tot verlenging
De opdracht kan na de initiële looptijd, in overleg tussen de Provincie Overijssel en de opdrachtnemer/kandidaat één of meerdere malen verlengd worden. De duur en de inzet worden in gezamenlijk overleg bepaald. De voorwaarden worden bij een eventuele verlenging niet aangepast en zijn niet onderhandelbaar. Het tarief kan wel op verzoek van leverancier aangepast worden (zie aanvullende informatie voor voorwaarden). De eventuele verlenging is altijd voor een bepaalde tijd en door de Provincie Overijssel schriftelijk kenbaar gemaakt aan de opdrachtnemer/kandidaat.

Organisatie
De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen en de objecten die daaraan gerelateerd zijn zoals bruggen en sluizen. De eenheid zorgt er voor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd (in eigen beheer of via uitbesteding aan derden).

De eenheid bestaat uit de volgende teams: Project Sturing, Project Advies, Leiding, Ontwikkeling en Expertise, Verkeer- en InfraBeheer.  

Het team Project Advies werkt aan infrastructurele projecten die voortkomen uit diverse investerings-en onderhoudsprogramma's. Het gaat hierbij om projecten van civiele constructies zoals wegen, bruggen, beschoeiing, sluizen en duikers.  

Project
Als Manager Projectbeheersing word je ingezet op het project Aanpak boordvoorzieningen Kanaal Almelo - De Haandrik. Het project is een complex infrastructureel project met grote bestuurlijke aandacht en betrokkenheid vanuit de omgeving. Het is erop gericht om de oeverconstructies van de projectgebieden (zo’n 30 km) te versterken of te vervangen, zodat het kanaal op de betreffende locaties veilig blijft voor de gebruikers en de omgeving. Sinds april 2023 vormt de provincie met een aannemerscombinatie een bouwteam, dat zorgdraagt voor het ontwerp, de voorbereiding en de uitvoering van deze opgave. De uitvoering van deze werkzaamheden start niet eerder dan in 2026. De werkzaamheden worden naar verwachting in 2029 afgerond.

Opdracht omschrijving
Als manager projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor de project brede beheersing van het project op de aspecten tijd, geld, organisatie, kwaliteit, scope en risicobeheersing. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de project brede voortgangsrapportages, documentbeheersing en ben je eerste aanspreekpunt voor reviews en audits. Je bent zowel toetsend (primair op het functioneren van het systeem en de interne processen van het project) als ondersteunend en bent daarmee de belangrijkste sparringpartner voor de projectmanager en IPM-rolhouders. 

Je bent in staat je onafhankelijk en als “luis in de pels” op te stellen.

Verantwoordelijkheden / Resultaten
Als manager projectbeheersing ben je ervoor verantwoordelijk dat de planning en het risicodossier van de projecten op orde zijn en blijvend actueel zijn. Je stelt de projectrapportages op t.b.v. voortgangsoverleg projectmanager en ambtelijke opdrachtgever, je zorgt dat er altijd een actuele baseline is op de aspecten tijd/geld/scope en dat de financiële stand wordt vertaald naar rapportages en de financiële afdeling van de provincie. Je levert een bijdrage aan de P&C-rapportages aan GS en PS. 

  • Je bent ook verantwoordelijk voor de vastlegging van de informatie binnen het project. Samen met de projectondersteuner zorg je voor een eenduidige werkwijze die door alle projectteammedewerkers wordt nageleefd.

  • Je bent een hands-on type die zelf ook een risicosessie kan leiden of een audit kan uitvoeren. Je bent ook in staat om medewerkers zoals een adviseur planningsmanagement, risicoadviseur, financieel adviseur/ kostendeskundige en projectondersteuner aan te sturen.

  • Je bent de verbinder met de financiële afdeling en de unit-controller van de organisatie.

  • Je rapporteert aan de projectleider.

Beschikbaarheid
De Kandidaat is inzetbaar vanaf 19 augustus 2024 tot en met 18 augustus 2024 voor 12 tot 16 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Waar van toepassing dient u bij alle eisen en wensen het veld "Toelichting" in de applicatie in te vullen. De provincie Overijssel beoordeelt uw offerte uitsluitend op de informatie die u bij deze toelichtingen invult. Als uit de toelichting bij een eis blijkt dat u niet voldoet aan de eis dan wordt u uitgesloten. Als uit de toelichting bij een wens niet blijkt dat u punten verdient voor deze wens dan ontvangt u geen punten. Wanneer u in deze toelichtingen alleen maar verwijst naar het CV en / of naar overige documenten, dan wordt u uitgesloten (eis) of ontvangt u geen punten (wens). Het ingediende CV en / of overige documenten dienen louter ter verificatie van hetgeen u in de toelichtingen heeft opgeschreven.

  • De aanbieder gaat zonder voorbehoud akkoord met de bepalingen in deze offerteaanvraag en verklaart dat alle aangeleverde gegevens en antwoorden juist en volledig zijn.

  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.

  • De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

  • Gezocht wordt naar een opdrachtnemer, niet zijnde een zzp'er

  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over een voor de functie relevante afgeronde opleiding, minimaal op mbo/hbo/wo-niveau. Beschrijf in een toelichting kort hoe de kandidaat aan deze eis voldoet.

  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar werkervaring als manager projectbeheersing binnen infrastructurele/civiele projecten en bij een overheidsinstantie in de periode 2010 tot heden. Beschrijf in de toelichting kort hoe de kandidaat aan deze eis voldoet.

  • De kandidaat heeft een geldig VCA-VOL certificaat (en kan dit aantonen) of is bereid deze voor de start van de uitvoeringsfase van het project te behalen. Beschrijf in de toelichting beknopt hoe de kandidaat aan deze eis voldoet/ of gaat voldoen.

Wensen

De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring opgedaan bij een overheidsorganisatie, zoals waterschap, provincie, het Rijk of gemeente . Beschrijf in de toelichting beknopt hoe de kandidaat aan deze wens voldoet. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens (25%)

De kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring als manager projectbeheersing in een IPM-team op projecten met een omvang van minimaal € 10 miljoen en heeft ervaring in het aansturen van een projectbeheersingsteam, in de periode 2010 – heden. Beschrijf in de toelichting beknopt hoe de kandidaat aan deze wens voldoet. Beschrijf daarbij het project/projecten En welke taken en verantwoordelijkheden de kandidaat op die projecten had. En welke programma's daarbij werden gebruikt, zoals Relatics en MS Project. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens (25%)

De kandidaat heeft ervaring in een bouwteam opgedaan in de periode 2010 – heden. Beschrijf in de toelichting beknopt hoe de kandidaat aan deze wens voldoet. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. (25%)

MOTIVATIE (optioneel) Beschrijf in de toelichting beknopt waarom u deze opdracht graag wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk voor u maken. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw motivatie met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. (25%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.