Proces adviseur

Manitobaplein 1, 7671 GS Vriezenveen, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 20 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

24 apr 2025

Omschrijving van de opdracht
In 2020 is een uitgebreide procesanalyse uitgevoerd binnen het sociaal domein. Op basis van deze analyse zijn destijds diverse aanbevelingen gedaan, waarvan een deel niet meer van toepassing is door het gebruik van een nieuwe applicatie en een deel inmiddels is geïmplementeerd. Desondanks blijven er knelpunten bestaan die een efficiëntere inrichting van de processen bij Sociale Zaken noodzakelijk maken.

Wij zijn op zoek naar een ervaren procesadviseur die ons team Ondersteuning Sociaal tijdelijk komt versterken. Als procesadviseur ben je verantwoordelijk voor het evalueren en optimaliseren van onze processen. Je onderzoekt hoe andere gemeenten hun processen hebben ingericht en past deze kennis toe in samenwerking met onze teamleiders en teamleden.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Evalueren en optimaliseren van processen binnen Sociale Zaken (werk, inkomen, inburgering en schuldhulpverlening).

  • Verplaatsen van administratieve taken van consulenten naar de backoffice.

  • Efficiënter inrichten en benutten van gebruikte systemen.

  • In samenwerking met teamleiders en teamleden adviezen opstellen voor verbetering.

Beoogde resultaten:

  • Implementatie efficiënte werkwijze

    • De kandidaat realiseert een volledige implementatie van een efficiëntere manier van werken binnen Sociale Zaken.

    • Dit omvat geactualiseerde procesbeschrijvingen en bijbehorende werkomschrijvingen voor werk, inkomen, inburgering en schuldhulpverlening.

  • Rapportage taakverschuivingen en opbrengsten

    • De kandidaat stelt rapportages op over de verschuiving van administratieve taken van consulenten naar de backoffice.

    • De rapportages bevatten inzicht in de behaalde resultaten, knelpunten en aanbevelingen voor borging binnen de organisatie.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat heeft minimaal een HBO diploma behaald

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als een proces adviseur (of vergelijkbaar) binnen een gemeentelijke organisatie.

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als een proces adviseur (of vergelijkbaar) binnen een gemeentelijke organisatie.

  • De kandidaat kan getoetst worden op haar/zijn kennis van best practices van procesoptimalisatie uit andere gemeenten.

  • De kandidaat heeft minimaal kennis van en ervaring met:

    • Civision

    • iSamenleving.

  • De gesprekken vinden plaats op maandag 12 mei 2025, in de ochtend zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden.

    • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

    • Vermogen om zelfstandig en in teamverband te werken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur