Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

DOS-2025-0001486 Coördinator Privacy

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 24 dagen
145 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

25 apr 2025

Specificatie
De uitvraag betreft hier een huidige functie die momenteel door een externe medewerker wordt vervuld. Het kan zijn dat deze medewerker ook als kandidaat via onderhavige procedure wordt aangeboden. Deze kandidaat wordt als gelijke beoordeeld.

Eenheid Privacy
De eenheid Privacy is in 2022 opgericht om de organisatie te ondersteunen en te begeleiden om het gewenste privacyvolwassenheidsniveau te behalen en heeft hierin al enkele stappen gezet. Het is nu belangrijk dat op basis van dit beleid, onderliggende processen worden beschreven en vastgesteld, er meer bewustwording komt en er samen gewerkt wordt aan het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens. Momenteel is de provincie Zuid-Holland als gevolg van een datalek onder toezicht van de Autoriteit Persoonsgegevens gesteld. Om dit datalek te dichten is capaciteit in de vorm van een Coördinator benodigd. Deze capaciteit is intern niet voorhanden.

Omschrijving van de opdracht
Het tijdelijk leveren van een ervaren Coördinator Privacy ten behoeve van tijdelijke extra capaciteit voor privacy werkzaamheden. Het betreft een inhuur voor gemiddeld 125 uur per maand op het Provinciehuis. De Coördinator Privacy geeft leiding aan het privacy team binnen bij de provincie ZuidHolland. De werkzaamheden omvatten zowel reguliere taken binnen de opdracht gegevensbescherming, als uitvoering geven aan het programmaplan privacy ter verhoging van het privacy volwassenheidsniveau binnen de provincie. De Team Coördinator Privacy voert overleg met betrokken partijen, neemt deel aan het kernteam, coördineert werkzaamheden en rapporteert de voortgang van het programma aan de ambtelijk opdrachtgever en/of directie.

Taken en verantwoordelijkheden van de Coördinator Privacy. De Coördinator Privacy is verantwoordelijk voor de uitvoering van het programma Privacy bij de provincie ZuidHolland, zodat het programma van begin tot eind in goede banen wordt geleid. Hij/zij werkt daarbij samen met collega’s van verschillende afdelingen, zoals van Kaders en Advies, de CISO en Informatieveiligheid

Belangrijke taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Duidelijkheid creëren van de scope en het doel van het gehele traject. Wat er uiteindelijk opgeleverd moet worden, binnen welke termijn en met welk budget, en op basis daarvan een plan van aanpak opstellen en indien nodig bijstellen.

  • Leidinggeven aan het privacy team en de onderliggende deelprojecten binnen het programma Taken verdelen en tussentijdse deadlines stellen die hij/zij actief monitort.

  • Als Coördinator zitting nemen in het kernteam met diverse stakeholders om de voortgang te bespreken en bewaken.

  • Inhoudelijk adviseren over de AVG en juridische zaken.

  • Bijdragen aan het opstellen van interne en externe rapportages, zoals aan het bestuur en de Autoriteit Persoonsgegevens

  • Adviseren van de directie en bestuurder(s).

  • Voert zelf juridische taken uit op gebied van Privacy, zoals het informeren van betrokkenen.

Informatie over de projectomgeving
Het werk wordt gekenmerkt door een aanzienlijke mate van urgentie. Het datalek dient zo spoedig mogelijk gedicht te worden. Betrokken partijen dienen op een lijn te komen en te blijven.

Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 1 juli 2025 tot 31 december 2026 beschikbaar voor gemiddeld 32 tot 36 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 1 juli 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft het Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001486’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0001486’ Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001486’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001486’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.

  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001486’ minimaal €125,00 en maximaal €145,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001486’’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Eis 6.1 Afgeronde juridische opleiding op HBO-/WO-niveau;

    • Eis 6.2 Aantoonbare kennis van en minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in een coördinerende rol bij programma’s of grotere projecten op het gebied van privacy.

    • Eis 6.3 Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het toepassen van de AVG in de praktijk;

    • Eis 6.4 Een CIPP/E certificering;

    • Eis 6.5 Aantoonbare kennis van en ervaring met het functioneren van openbaar bestuur en de daarmee samenhangende besluitvormingsprocessen

    • Eis 6.6 Aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in (lichte) crisissituaties.

  • Eis 7 Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp (algemeen risicoprofiel) van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.

    • Provincie Zuid-Holland ondertekent het aanvraagformulier voor de VOG niet. Raadpleeg voor instructies hierover hoofdstuk 2 van het openbare document Aanvraagformulier Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

    • Selecteer bij de aanvraag het algemeen screeningsprofiel als uitgangspunt. Aanvullend vinkt u, op basis van de aard van de toekomstige werkzaamheden, de relevante risicogebieden aan.

Wensen

  • G1 CV: Mate van aantoonbare kennis van en minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in een coördinerende rol bij programma’s of grotere projecten op het gebied van privacy. (Max. te behalen punten: 25 punten);

    • Meer dan 2 en minder dan 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar 0 punten);

    • Meer dan 3 en minder dan 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar 15 punten);

    • 4 jaar of meer aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar (25 punten).

  • G2 CV: Mate van aantoonbare ervaring met het aansturen en/of coördineren van een team met tenminste 7 FTE ( (Max. te behalen punten: 15 punten)

    • Minder dan 1 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen en/of coördineren van een team met ten minste 7 FTE (0 punten)

    • Tussen 1 en 2 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen en/of coördineren van een team met ten minste 7 FTE (5 punten)

    • Tussen 2 en 3 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen en/of coördineren van een team met ten minste 7 FTE (10 punten)

    • Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen en/of coördineren van een team met ten minste 7 FTE (15 punten)

  • G3 CV: Visie op de opdracht en aanpak Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal 1 A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht, (Max. te behalen punten: 40 punten); - Tip: Visie o.a. illustreren met voorbeelden van andere opdrachten waarin u een vergelijkbare rol heeft gehad.

    • Sluit geheel niet aan op de voorliggende opdracht en biedt geen meerwaarde in de uitvoering van de functie (knock-out);

    • Sluit deels aan op de voorliggende opdracht en biedt minimale meerwaarde in de uitvoering van de functie (10 punten);

    • Sluit grotendeels aan op de voorliggende opdracht en biedt meerwaarde in de uitvoering van de functie (25 punten);

    • Sluit volledig aan op de voorliggende op

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur