Medewerker Veilig Thuis

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 tot 28 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

24 tot 28

Publicatiedatum:

12 sept 2024

Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie. De RVE Maatschappelijk Dienstverlening bestaat uit de organisatieonderdelen Veilig Thuis en het Regionaal Urgentiebureau.

Veilig Thuis regio Gooi en Vechtstreek is het advies en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en is er voor de 6 gemeentes die binnen de regio Gooi en Vechtstreek liggen. Als medewerker van Veilig Thuis bedien je de inwoners van de verschillende gemeentes in de regio Gooi en Vechtstreek.

Veilig Thuis is er voor iedereen die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling; kinderen, volwassenen, ouderen, slachtoffers, plegers, familie, buren en andere omstanders. De betrokkenheid van Veilig Thuis is primair gericht op het herstellen van veiligheid. Bij voldoende (directe) veiligheid adviseert en/of draagt Veilig Thuis over aan passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg om de veiligheid duurzaam te helpen realiseren en borgen.

Opdracht
Als medewerker Veilig Thuis geef je advies en ondersteuning aan betrokkenen en professionals over passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg. Als medewerker Veilig Thuis neem je meldingen aan en voer je gesprekken met betrokkenen over de gemelde zorgen. Je voert veiligheidstaxaties uit en herstelt waar nodig direct de veiligheid door middel van veiligheidsvoorwaarde. Je maakt samen met de betrokkenen een veiligheidsplan ter voorkoming van nieuwe onveilige situaties. Na betrokkenheid adviseer je betrokkenen en de gemeente over het vervolg en verzorg je de overdracht. Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de veiligheidsvoorwaarde. Je deelt de opdracht zelfstandig in rekening houdend met de kader van het handelingsprotocol Veilig Thuis. Je verricht de overeengekomen werkzaamheden naar eigen inzicht en zonder toezicht of leiding van opdrachtgever.  Je rond gemiddeld tussen de 3-5 casussen per maand af in samenspraak met de gedragswetenschapper. Je geeft maandelijks een terugkoppeling over het verloop van de opdracht.

Vereisten/knock-outcriteria
1. Aantoonbaar in het bezit van SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in cv met registratienummer en datum);
2. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau Maatschappelijk Werk, Sociaal Pedagogische hulpverlening of Social Work;
3. In bezit van een geldig rijbewijs;
4. Gezien de strenge eisen ten aanzien van de gegevensbeveiliging ontvang je een laptop en telefoon in bruikleen. Opdrachtgever brengt de daarmee samenhangende kosten in rekening aan Opdrachtnemer;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jeugdhulpverlener.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een Veilig Thuis; (25 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de jeugdzorg en/of GGZ; (25 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met betrekking tot huiselijk geweld en kindermishandeling; (15 punten)
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdhulpverlener; (25 punten)
10. Aantoonbare EVC erkenning (herleidbaar uit het cv). (10 punten)

Competenties
Voor het beoordelen van en handelen in crisissituaties zijn een aantal specifieke competenties noodzakelijk. Deze zijn:

  • Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift)

  • Positioneren en engageren

  • Empathisch confronteren

  • Meerzijdig betrokken zijn

  • Op basis van beperkte informatie en tijd een veiligheidstaxatie uitvoeren en actief overleggen bij kernbeslissingen.

Kwaliteiten die je mee neemt:
Voor het werken bij Veilig Thuis is het goed om stressbestendig te zijn vanwege de crisisgevoeligheid en de gevarieerde casuïstiek waarmee je mee te maken krijgt. Een analytisch denkvermogen is helpend bij het taxeren van de veiligheid. Goede communicatieve vaardigheden zijn noodzakelijk voor het overleg met collega’s en cliënten. Het is goed om ervaring te hebben op het gebied van huiselijk geweld, kindermishandeling en het handelen in acute situaties. Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid, maar bent toch een teamplayer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: ?Ma – ?Di – ?Wo – ?Do – ?Vr – ?Za – ?Zo

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.