Projectleider nascheiding pmd + data optimalisatie

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 12 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

11 jul 2025

Omschrijving

Opdracht

  1. Projectmanagement vaardigheden op het gebied van afval en grondstoffen inzameling
    GAD heeft behoefte aan een projectleider die richting geeft, de lijnen uitzet, informatie ophaalt, een vinger aan de pols houdt en de strategie uitzet voor de overgang van bron- naar nascheiding van pmd per 1 juli 2026. Tegelijkertijd dient het scenario te worden onderzocht wat er voor nodig is om de betrouwbaarheid van de beschikbare data van de mini containers te vergroten. Er dient na ca. 2,5 maand een plan van aanpak te worden opgeleverd, dat na goedkeuring van het GAD MT tot uitvoer kan worden gebracht.

  2. Communicatieve vaardigheden
    Je bent intern aanspreekpunt en in staat om in constructief overleg te komen tot afstemming o.a. met de teams communicatie, bedrijfsburo en planning. Tevens ben je politiek sensitief. Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift.

  1. Rapportage en documentatie
    Je verzorgt maandelijks een voortgangsrapportage waarin in vergelijking tot de vorige maand de algehele status van de lopende activiteiten wordt toegelicht.

  1. Beschikbaarheid
    Je bent per direct beschikbaar gedurende de looptijd van de opdracht inclusief de verlengingsopties.

Resultaten
Na ca. 2,5 maand een plan van aanpak dat na goedkeuring van het GAD MT tot uitvoer kan worden gebracht.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een bedrijfseconomische richting;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeentelijke afvalinzameling- en of reinigingsbedrijven;
  • Je bent per direct beschikbaar voor deze opdracht gedurende de looptijd van de opdracht inclusief de verlengingsopties;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. Voor deze opdracht stelt de opdrachtgever een laptop beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als sparringpartner voor stakeholders (20 punten);
  • Ervaring met complexe politiek sensitieve projecten in samenwerking met gemeenten en burgers (40 punten);
  • Projectmanagement vaardigheden binnen het werkveld huishoudelijke afvalinzameling (40 punten).

Competenties

  • Je bent sparringpartner voor het MT en aanspreekpunt voor de organisatie;
  • Je kunt aantoonbaar een multidisciplinair projectteam leiden.

Organisatie en team

Organisatie onderdeel

De Grondstoffen- en Afvalstoffendienst (GAD) is onderdeel van de Regio Gooi en Vechtstreek, het samenwerkingsverband van gemeenten Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, en Wijdemeren. GAD is de uitvoeringsorganisatie voor het gescheiden inzamelen van huishoudelijk afval voor de gemeenten binnen de regio.

Het Projectteam Ondergrondse Verzamel Containers (OVC) van de GAD levert een bijdrage aan het zorgen voor een nette, schone en leefbare openbare ruimte van de gemeenten in de Gooi en Vechtstreek. Het projectteam OVC zoekt een Projectleider die het een uitdaging vindt om hiermee aan de slag te gaan.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de geselecteerde kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO SGO van de opdrachtgever.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur