Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
18 dec 2025Onze organisatie is op zoek naar een ervaren en veelzijdige HR-professional die de brug kan slaan tussen strategisch beleid en concrete uitvoering. We zoeken een 'duizendpoot' die zowel complexe HR-projecten leidt als adviseert op strategisch niveau om onze langetermijndoelstellingen te realiseren. Het gaat om een gecombineerde rol Strategisch Beleidsadviseur HR en projectleider HR. In deze gecombineerde rol ben je de drijvende kracht achter zowel de visie als de uitvoering van ons HR-beleid.
Als Strategisch Beleidsadviseur HR:
ontwikkel, initieer en evalueer je ons HR-beleid, in lijn met de langetermijndoelstellingen van de organisatie.
adviseer je de directie en het management proactief over strategische thema's zoals talentmanagement, duurzame inzetbaarheid, leiderschapsontwikkeling en organisatiecultuur.
vertaal je externe ontwikkelingen, wet- en regelgeving en interne analyses (zoals medewerkerstevredenheidsonderzoeken) naar concrete en uitvoerbare HR-strategieën.
Als Projectleider HR voor het project on- en offboarding en voor de organisatie ontwikkelprojecten
Als projectleider geef je leiding aan een aantal strategische projecten binnen de organisatie. Je verantwoordelijk voor het projectmanagement: het opstellen van projectplannen, het coördineren van de projecten en het bewaken van de voortgang, risico’s en resultaten. Daarnaast praat je stakeholders regelmatig bij over de stand van zaken en verzorg je presentaties over de diverse projecten. Samen met de collega’s zorg jij voor het gewenste eindresultaat.
De organisatie-ontwikkelprojecten worden nog nader gedefinieerd.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in HR, Bestuurskunde of Organisatiekunde;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Strategisch beleidsadviseur HR;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van HR of organisatie-ontwikkeling;
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar.
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.
Het team HR valt binnen Bedrijfsvoering (zoals ook Informatie en Automatisering, Juridische Zaken, Financiën en Facilitair).
HR draagt bij aan het creëren van een omgeving waarin medewerkers vitaal en met plezier naar hun werk gaan, zich veilig en gewaardeerd voelen, hun talenten kunnen benutten, gestimuleerd en uitgedaagd worden en zich verbonden voelen met ons als organisatie. We zijn aanspreekpunt voor alle werknemers op het gebied van arbeidsvoorwaarden, de CAO SGO, onze personeelsregelingen en duurzame inzetbaarheid. HR heeft ook een adviestaak. We adviseren het management bij alle factoren die samenhangen met instroom, doorstroom en uitstroom van werknemers. Samen met het management en in overleg met de ondernemingsraad stellen we strategisch personeelsbeleid op, zodat we kunnen anticiperen op ontwikkelingen in de toekomst en ook op langere termijn kunnen bijdragen aan de continuïteit en het succes van de Regio als organisatie.
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
De administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
De administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door de administratieve partner”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door de administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 8 januari 2026 tussen 13.00 en 17.00 uur. De gesprekken vinden plaats op Regiokantoor, Burgemeester de Bordesstraat 80 te Bussum. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Regio Gooi en Vechtstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Regio Gooi en Vechtstreek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Regio Gooi en Vechtstreek merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP’er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.