Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Informatiemanager

SSC ONS

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 2 dagen
100 28 - 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

14 mei 2025

Organisatie
Over Ons
Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creëren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis in Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Zwolle is booming, een stad en regio in groei en bloei!

Omschrijving van de opdracht
Voor deze opdracht zoeken we een strategisch adviseur die de informatievoorziening van de organisatie naar een hoger niveau tilt. Je werkt op het snijvlak van beleid, IT en organisatieontwikkeling. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren en actueel houden van het informatiebeleid. Daarbij zorg je voor samenhang tussen de organisatiedoelen, het informatiebeleid en de IT-strategie.

Status opdracht:
Informatiemanagement bevindt zich nog in de opstartfase. Daarom zoeken we een strategisch adviseur die in deze fase de organisatie neerzet en doorontwikkeld en daarnaast tactisch en waar nodig ook operationeel werkzaamheden verricht. Dit zodat richting een structurele invulling aan het eind van 2025 in de tussentijd zaken opgepakt worden en overdracht soepel gaat verlopen. Over voortgang van de opdracht en eventuele belemmeringen daarin wordt het afdelingshoofd B&C geïnformeerd door de opdrachtnemer.

Verantwoordelijkheden:
Opdrachtnemer heeft de volgende zaken op te leveren:

  • Opdracht 1: Een eerste en tweede concept van een informatieplan Ons breed;

    • Omschrijving: Informatieplan versie 1/versie 2

    • Planning gereed: 1 september/31 december 2025

  • Opdracht 2: Een overzicht van de processen en hierbij gebruikte systemen binnen Ons;

    • Omschrijving: Overzicht processen/systemen

    • Planning gereed: 15 oktober 2025

  • Opdracht 3: Voor de afdeling Inkoop en Contractmanagement een vertaling van de behoeftes naar een concreet plan en uitvoering voor de informatievoorziening (ook in afstemming met partners voor gezamenlijke behoeftes en invulling);

    • Omschrijving: Informatievoorziening I&C

    • Planning gereed: 15 juni 2025

  • Opdracht 4: Voor het capaciteitsmanagementproces een beeld van de behoeftes en de doorvertaling naar een concreet plan en uitvoering voor de informatievoorziening;

    • Omschrijving: Capaciteitsmanagement

    • Planning gereed: 15 juni 2025

  • Opdracht 5: Implementatie Blue Dolphin;

    • Omschrijving: Blue Dolphin

    • Planning gereed: 1 juni 2025

  • Opdracht 6: Beleid rondom gebruik van AI;

    • Omschrijving: Beleid AI

    • Planning gereed: 1 juni 2025

  • Opdracht 7: Positionering functioneel beheer binnen Ons.

    • Omschrijving: Positionering Functioneel beheer

    • Planning gereed: 31 december 2025

Gezag

  • Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het bepalen van de eigen werkmethodes en -strategieën.

  • Opdrachtgever heeft geen bevoegdheid tot directe sturing.

  • Opdrachtgever heeft geen recht om dagelijkse werkzaamheden van de opdrachtnemer te sturen of te controleren, buiten de afgesproken resultaten en doelstellingen om.

  • Opdrachtnemer is vrij in het bepalen hoe de projectdoelen bereikt worden.

  • Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de uitvoering van de afgesproken werkzaamheden, inclusief het maken van eigen keuzes en het nemen van beslissingen met betrekking tot de uitvoering.

  • Opdrachtnemer is zelf verantwoordelijk voor de middelen, materialen en hulpmiddelen die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met ITIL (voor IT-servicemanagement en procesoptimalisatie), BISL (Business Information Services Library, voor functioneel beheer en informatiemanagement) of soortgelijke methodes (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in informatiemanagement zoals kennis van data-analyse, procesmanagement/-verbetering (LEAN), en projectmanagement;

  3. Kandidaat is minimaal 2 werkdagen aanwezig op kantoor. Werkdagen zijn: dinsdag en donderdag;

  4. Kandidaat is aanwezig op kantoor in de inwerkperiode;

  5. Uurtarief maximaal €100,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Informatiekunde, Bedrijfskunde of Bedrijfsinformatica of IT Management  (10 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar  ITIL (voor IT-servicemanagement en procesoptimalisatie), BISL (Business Information Services Library, voor functioneel beheer en informatiemanagement) of soortgelijke methodes (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten);

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in informatiemanagement zoals kennis van data-analyse, procesmanagement/-verbetering (LEAN), en projectmanagement (30 punten);

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling (20 punten);

  5. Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (10 punten).

Competenties

  • Neemt initiatief;

  • Verbindend;

  • Analytisch;

  • Gericht op samenwerken en resultaat;

  • Communicatief sterk;

  • Organisatiesensitief (Weet goed aan te sluiten op de strategische en operationele behoeften van de organisatie).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Dinsdag en donderdag op kantoor, rest eigen invulling

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 20 mei 2025 tussen 15.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 mei 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur