Vergunningverlener omgevingswet

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
In deze functie behandel en coördineer je de aanvragen op het gebied van omgevingsvergunning bouw. Dit doe je onder andere door het toetsen van aanvragen aan wettelijke bepalingen en omgevingsplan. Daarnaast stel je concept-omgevings-vergunningen en afwijzingen op. Ook behandel je eenvoudige binnenplanse en buitenplanse afwijkingen en tijdelijke afwijkingen van het omgevingsplan. Een andere taak die bij deze functie hoort is het vertegenwoordigen van de gemeente in (externe) commissies zoals: Omgevingskamer, Stadsbouwmeester en Monumentencommissie.

Binnen deze functie word je ook ingezet als ruimtecoach. Dit betekent dat je ruimtelijke plannen begeleidt volgens EPOS. Je bent het eerste aanspreekpunt voor burgers en professionals met betrekking tot nieuwe initiatieven. Je kijkt verder dan je eigen vakgebied, luistert goed naar de wensen van de initiatiefnemer en bent nauw betrokken bij partijen en coacht hen aan de spreekwoordelijke ‘keukentafel’.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW1;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener omgevingswet  binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de omgevingswet.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW2 of bereid om deze opleiding te behalen op eigen kosten in het komende jaar (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Omgevingsvergunningverlener bouw binnen een gemeente (45 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het samenwerking met externe belanghebbenden (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
8. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (15 punten)

Competenties

  • Je beschikt over politiek-bestuurlijk inlevingsvermogen en je bent in staat om doelgericht je taken te vervullen

  • Ook ben je initiatiefrijk, stressbestendig en heb je een proactieve werkhouding

  • Vermogen om te schakelen: je schakelt tussen de diverse werkzaamheden zonder daarbij het overzicht of de prioriteiten te verliezen

  • Als laatste is het van belang dat je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden beschikt

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 februari 2025 tussen 10.00 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 februari 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek.  De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit de externe partij.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.