Capaciteitsadviseur Techniek

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
115 24-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

10 jan 2025

Probleemstelling
Binnen de afdeling Techniek zijn we opzoek naar een capaciteitsadviseur. Dit betreft een nieuwe functie waarin de taken nog deels moeten worden ingevuld.

Omschrijving van de opdracht
Als capaciteitsadviseur ben je verantwoordelijk voor de capaciteitsplanning van de diverse vakgroepen binnen de afdeling Techniek. Dit omvat het verzamelen van alle opgaven voor Techniek, het toewijzen van de opgave naar de verschillende rollen, het overzicht maken van de totale opgave (per rol) en het maken van een jaarplanning die deze opgave weergeeft. Hierbij dient de opgave gepland te worden, zodat dat deze overeenkomt met de beschikbare capaciteit van de verschillende rollen. Ook heb je een signaalfunctie om aan te geven als de beschikbare capaciteit onvoldoende is ten opzichte van de opgave. Je bent in dit proces met name de spin in het web, waarbij je met verschillende collega’s in verschillende rollen tot een eindresultaat komt.

Je bent de kartrekker voor de lange termijnplanning (3-18 maanden) (opstellen en actualiseren van onderhoud- en inspectiescenario's), je treedt in overleg met je collega’s om tot een breed gedragen planning te komen. Om tot een inhoudelijke planning te komen organiseer je het blokplanningsoverleg (BPO). Zowel in de voorbereiding, tijdens en na het overleg faciliteer jij de afstemming van de diverse stakeholders. Daarnaast organiseer je het capaciteitsplanning overleg (CPO). In dit overleg faciliteer jij het gesprek tussen de resultaatmanagers en de teamleiders om zeker te stellen dat de opgave uitgevoerd kan worden. Je bent hierin een echte bruggenbouwer, die ook zeker stelt dat de afgesproken acties worden genoteerd en uitgevoerd.

Je bent sparringpartner voor de opdrachtgever om te bepalen wat de impact van verschillende onderhouds- en inspectiescenario’s is. Dit proces is nog in ontwikkeling, en een onderdeel van je werk zal zijn om hier invulling aan te geven in de eerste maanden van het werk.  De rol is nieuw binnen Techniek en Waternet en zal daarom op accenten nog kunnen wijzigen, omdat de processen waarin de rol zich bevindt nog in ontwikkeling zijn. 

Jij ben verantwoordelijk voor:

  • Opstellen en actualiseren van onderhoud- en inspectiescenario's

  • Opstellen en actualiseren onderhouds- en inspectiejaarplanning

  • Het halen van de doelstellingen van techniek, door de opgave inzichtelijk te maken in de tijd 

  • De onderlinge samenwerking van de diverse vakgroepen, resultaat managers en teamleiders binnen Techniek 

  • De rol die de teamleider heeft in het proces, door hem/haar te adviseren in de samenstelling van zijn team 

  • Blokplanningsoverleg (BPO)

  • Capaciteitsplanning overleg (CPO)

Team
Afdeling Techniek, bestaat uit het team werktuigbouw, elektrotechniek, bouw- en civiele techniek en utiliteiten. Deze teams werken samen aan het onderhoud van diverse installatie en ander objecten. Ondersteunend is er een onderhoud contractmanagement team (OCM), onderhoud management (MAC) en het team advies technisch ondersteuning (ATO)

Binnen Waternet en onze afdeling zijn er veel ontwikkelingen gaande. Hoewel sleutelen nog steeds de kern van ons werk vormt, is ons personeel de belangrijkste troef. Daarom betrekken we collega’s actief bij verschillende nieuwe initiatieven, zoals blokonderhoud, het optimaliseren van ons onderhoudsbeheersysteem (Maximo), en de overgang naar conditie gestuurd onderhoud op basis van data (Smart Maintenance). Samen gaan we deze uitdagingen aan, en ook jij kunt hier een belangrijke centrale rol in spelen.

Eisen

  • In het bezit van een technisch HBO/WO diploma

  • Aantoonbare ervaring met het structureren van lange termijnopgaven en planningen

  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met werken in de Techniek / onderhoud

  • In bezit van rijbewijs B

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

  • De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties:

    • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.

    • Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario.

    • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

    • Je neemt initiatief

    • Je hebt een constructieve houding  

    • Je beschikt over organisatievermogen 

    • Je bent een bruggenbouwer

    • Je bent communicatief vaardig op alle niveaus van de organisatie 

    • Je bent probleemoplossend

    • Je bent Analytisch

Wensen

  • HBO of WO diploma (technische) bedrijfskunde of vergelijkbaar (30 punten)

  • Aantoonbaar ervaring met het geven van adviezen op MT niveau (40 punten)

    • 0 tot 1 jaar

    • 1 t/m 2 jaar

    • 3 tot 5 jaar

    • 5 + jaar

  • Kennis en ervaring van de plannings module van onderhoudsmanagement systeem Maximo of vergelijkbaar systeem (30 punten)

    • 0 tot 1 jaar

    • 1 t/m 2 jaar

    • 3 tot 5 jaar

    • 5 + jaar

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur