Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland
Begindatum:
1 jun 2024Einddatum:
31 okt 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
19 apr 2024Gemeente Dalfsen zoekt een interim schuldhulpverlener in de periode van 1 juni tot 31 oktober 2024 voor 28 tot 32 uur per week.
Als schuldhulpverlener verzamel je informatie over de psycho-sociale en sociaal-juridische situatie van de cliënt die samenhangt met de schuldenproblematiek. Je geeft je cliënt inzicht in zijn/haar financiële situatie onder andere door inventarisatie van inkomsten, uitgaven en schulden. Maar weet ook andere disciplines en ketenpartners te betrekken indien nodig. Door gebruik te maken van motiverende gesprekstechnieken coach de klant in gedragsverandering. De functie is een zelfstandige en deels ambulante functie. Daarnaast heb je intern een rol in ondersteuning en advisering aan collega’s en de organisatie. Affiniteit met een outreachende aanpak vinden wij zeer belangrijk
Wat verwachten we?
Je werkt samen met de klant aan de oplossing die het meest aansluit bij zijn/haar behoefte en mogelijkheden. Je maakt een gezamenlijk plan van aanpak en voert deze uit;
Je bent in staat overzichtelijk te rapporteren en indien nodig dossiers klaar te maken voor verdere afhandeling;
Je monitort het proces van aanmelding tot een schuldenvrije toekomst;
Je bent een echte teamplayer die binnen de eigen caseload in staat is om zelfstandig te werken;
Je bent communicatief vaardig, schakelt snel en zorgt mondeling en schriftelijk voor een juiste en correcte verslaglegging;
Je beheersing van de Nederlandse taal zorgt ervoor dat je begrijpelijke rapportages, brieven en beschikkingen schrijft;
Je werkt doelgericht, legt te behalen resultaten vast, monitort deze en stuurt bij waar nodig
Je zorgt voor afstemming met collega’s en betrokken partijen.
Als nieuwe tijdelijke collega heb je een stevige persoonlijkheid en ben je besluitvaardig, samen met je cliënt kom je snel tot resultaat. Daarbij ben je oplossingsgericht, gericht op samenwerking en kun je doorpakken op de momenten dat dit van jou of het team wordt gevraagd.
Je beschikt over:
Aantoonbaar hbo werk- en denkniveau;
Meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare functie met betrekking tot de Schuldhulpverlening;
Ervaring met vroeg signalering. Dit is van belang omdat wij dit aan het opzetten zijn in het kader van preventie.
Aantoonbare kennis met betrekking tot de Schuldhulpverlening en ontwikkelingen die daarin plaatsvinden. Dit kan blijken uit een aanvullende cursus of opleiding gericht op de schulphulpverlening;
Een geldig rijbewijs.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)
Kandidaat levert binnen 4 weken na aanvang van de opdracht een op de functie afgestemde VOG aan. Dit is een ontbindende voorwaarde
Kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde opleiding op HBO niveau
Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent schuldhulpverlening bij een gemeente. op het gebied van schuldhulpverlening.
Kandidaat heeft op CV aantoonbare ervaring met vroeg signalering opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Kandidaat heeft bij voorkeur een opleiding op hbo niveau afgerond op het gebied van schuldhulpverlening, rechten of social works (MWD, SJD, SPH)
Kandidaat heeft meerdere jaren werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent schuldhulpverlening bij een gemeente. op het gebied van schuldhulpverlening.
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Competenties:
Teamplayer;
Zelfstandig kunnen werken;
Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling;
Doelgericht;
Resultaatgericht
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.