Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
4 jul 2025In deze afwisselende functie als Praktijkondersteuner Jeugd GGZ ondersteun je de eerstelijnszorg als poortwachter bij het verlenen van GGZ-jeugdzorg. Het doel van de functie is de eerstelijns Jeugd-GGZ te versterken, de huisartsen te ontzorgen en een verbindende rol te hebben richting het Jeugdteam en de jeugdarts en waar nodig specialistische hulp.
De doelgroep is 0- 18 jaar en hun ouders.
Werkzaamheden die je verricht zijn onder andere:
Probleemverheldering bij Jeugd GGZ-problematiek, bijvoorbeeld door het inzetten van screeningsinstrumenten zoals de zelfredzaamheid-schaal of de DIVA-YOUNG;
Kortdurende begeleiding van cliënten; bijvoorbeeld psycho-educatie, interventies gericht op gedragsverandering of het bieden van monitoringsgesprekken tot aan specialistische jeugdhulp;
Toe leiden naar passende hulp, indien nodig in samenwerking met je collega's uit het Jeugdteam of de huis-/jeugdarts;
Casuïstiek-besprekingen met collega's van het Spreekuur team, Jeugdteam en organisaties uit het voorliggende veld;
Consultatie en advies aan huis- en jeugdartsen.
Verantwoordelijkheden:
Het onderzoeken van de hulpvraag aan de hand van de stappen van de CRvB
Het inzetten van systeemgerichte en integrale begeleiding;
Het onderhouden van contacten met andere (zorg)professionals en instanties.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen de jeugdhulpverlening;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als POH-er of in behandelgroepen binnen de Jeugd GGZ
In het bezit van een geldige SKJ-registratie (vermeld het registratienummer in het cv);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met gezinnen waarbij GGZ problematiek speelt, geef dit aan doormiddel van een voorbeeld;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbare werkervaring met de Wet Meldcode en Signs of Safety.
goede communicatieve, sociale en administratieve vaardigheden;
analyses kunnen maken;
structuur kunnen aanbrengen in crisisachtige situaties;
leiding kunnen nemen;
meervoudig partijdig kunnen zijn;
aansluiten bij inwoners en professionals met verschillende sociaaleconomische en culturele achtergronden, zowel telefonisch als persoonlijk.
digitale systemen (registratiesystemen, Microsoft 365 et cetera);
de Sociale Kaart van de Regio Amersfoort (of deze snel eigen kunnen maken);
de ontwikkeling van jeugdigen;
vormen van kindermishandeling en huiselijk geweld;
contextueel en systeemgericht werken;
vrijwillige jeugdhulpverlening, drang en dwang (Jeugdbescherming).
De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast zijn we werkgever van alle collega’s die werken in de lokale teams van de drie gemeenten.
De organisatie is volop in beweging. We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie.
Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli tussen 9.00-13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. De gesprekken vinden op het gemeentehuis van Soest plaats.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Uitvoeringsorganisatie BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Uitvoeringsorganisatie BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Uitvoeringsorganisatie BBS merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.