Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Procesanalist

Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

"Let op: deze aanvraag kan voortijdig sluiten zodra er voldoende geschikte aanbiedingen zijn ontvangen."

Help ons om procesanalyse binnen (een van de afdelingen uit) de afdeling Drinkwateroperatie naar een hoger niveau te tillen en neem de twee huidige procesanalisten hierin mee. Het gaat hierin om de onderstaande vraagstukken, welke je in de praktijk vormgeeft en invult samen met de procesanalisten door zelf mee te werken in het werkveld en al doende de competenties en vaardigheden van de procesanalisten verder te ontwikkelen.

De vraagstukken:

  • Hoe kun je data zo visualiseren dat het direct inzicht geeft en eenvoudig geïnterpreteerd kan worden?

  • Hoe kunnen we de functie van procesanalist in de procesdriehoek (procesmanager – proceseigenaar - procesanalist) positioneren/neerzetten?

  • Hoe voer je een goede prestatiedialoog met de businesspartner?

  • Hoe kom je tot een verdiepende analyse incl. de signalering van aspecten die benodigd zijn om proces en/of data te verbeteren?

  • Hoe krijg je meer zicht op de wereld achter de data om de juiste duiding te kunnen geven bij de analyse?

  • Wat is een goede aanpak om sneller tot goede rapportages te komen?

  • Hoe kom je achter de informatiebehoefte van de proceseigenaar?

Benodigde Ervaring

  • >5 jaar werkervaring als proces- of businessanalist op het snijvlak van data/ict/business;

  • Aantoonbaar kennis in het CV van S4HANA, SAP Analytics Cloud;

  • Ervaring met het coachen/ontwikkelen van medewerkers;

  • HBO/WO werk en denkniveau.

Eisen

  • Meer dan 5 jaar werkervaring als proces- of businessanalist op het snijvlak van data/ict/business;

  • Ervaring met het coachen/ontwikkelen van medewerkers;

  • HBO/WO werk en denkniveau.

Wensen en competenties

  • Schrijf een motivatie op de opdrachtomschrijving.

  • Kennis en ervaring S4HANA en SAP Analitycs Cloud. Dit moet duidelijk in het cv beschreven zijn.
    10p

Organisatie en team

Over Vitens
Samen elke druppel duurzaam  

Wij hebben als grootste drinkwaterbedrijf het doel om voor 2030 elke druppel duurzaam te maken. Benieuwd hoe wij dit willen realiseren? Kijk dan even op Over Vitens | Vitens.
https://www.vitens.nl/Over-Vitens

Gespreksinformatie

Intake gesprekken vinden plaats op 1 september - via Teams zorg dat je kandidaat beschikbaar is.

Let op: deze aanvraag kan voortijdig sluiten zodra er voldoende geschikte aanbiedingen zijn ontvangen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

ZZP
Deze aanvraag is niet geschikt voor een zzpconstructie vanwege de bepalingen in de wet DBA.

Let op: op dit moment werken wij aan onze ambitie om een datagestuurd en procesgericht bedrijf te worden. Wij zitten nog midden in deze ontwikkeling. Belangrijk doel is dat de huidige procesanalisten na afloop van de opdracht zelf in staat zijn om verder te gaan op de ingeslagen weg en dat zij hiervoor de benodigde kennis en vaardigheden verder hebben ontwikkeld.

Overig

  • 32-36 uur per week

  • Hybride: deels vanuit kantoor (Zwolle en/of Arnhem) en deels vanuit huis.

  • Intake gesprekken vinden plaats op 1 september - via Teams zorg dat je kandidaat beschikbaar is. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur