Kwartiermaker Bedrijfsvoering

Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 sept 2024

Organisatie
Onze groene gemeente, vlak bij Leiden, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze 25.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons team dat zich dagelijks inzet voor het welzijn van onze inwoners. Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Opdracht
Voorschoten staat aan de vooravond van een ingrijpende verandering! We hebben ambities, willen concrete resultaten behalen en deze duurzaam verankeren om een toekomstbestendige organisatie te worden. We zijn binnen onze organisatie een ontwikkeltraject gestart met maar liefst 17 projecten. Eén van deze projecten is de transitie naar een klantgerichte organisatiestructuur. Vanaf 1 januari 2025 gaan we volgens deze nieuwe structuur werken, met een extra managementlaag en nieuwe teamindelingen.

Om de aanstaande verandering vorm te geven zijn wij op zoek naar een kwartiermaker voor de afdeling Bedrijfsvoering. Deze afdeling gaat in de toekomst bestaan uit het team Kernsupport (Financiën, Juridische zaken en Inkoop) en het team Werkbeleving (HR, Facilitaire zaken en Vastgoed). Samen zorgen deze teams voor de ondersteuning van de twee andere afdelingen: Dienstverlening en Bestuur.

Om de interne dienstverlening tot 1 januari 2025 te continueren en na 1 januari de inrichting en processen duurzaam te borgen binnen de gemeentelijke organisatie, zoekt de gemeente Voorschoten een ervaren kwartiermaker. De kwartiermaker heeft als hoofdtaken:
- De afdeling bedrijfsvoering in hernieuwde samenstelling vorm te geven en in te passen in de bredere organisatieontwikkeling;
- De kwaliteit en stabiliteit van (kritische) werk- en bedrijfsprocessen te optimaliseren;
- Planmatig te werken aan teamontwikkeling binnen de teams van de afdeling Bedrijfsvoering;
- De randvoorwaarden te creëren op het gebied van bedrijfsvoering ter ondersteuning van hoogwaardige dienstverlening binnen de afdelingen Dienstverlening en Bestuur;
- Interne dienstverleningsafspraken op te stellen en deze te implementeren binnen de bedrijfsprocessen;
- Sturen op de dienstverleningsovereenkomsten op het gebied van ICT, DIV en informatiemanagement, welke in regie worden uitgevoerd;
- Hiërarchisch leiding geven aan de huidige teammanagers binnen Bedrijfsvoering en het toekomstig afdelingshoofd en toekomstige teammanagers voor te bereiden op hun werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria  
1. Uurtarief maximaal € 125,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor 32 tot 36 uur per week;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Kwartiermaker bedrijfsvoering;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
5. Een afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau in de richting van facilitair of bedrijfskunde (15 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als kwartiermaker/ interim manager/ programmanager op het gebied van bedrijfsvoering binnen een gemeente (50 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met procesinrichting, interne sturing en beheersing en verbetertrajecten, licht dit duidelijk toe in het cv (25 punten);
8. Een afgeronde opleiding Lean Six Sigma (10 punten).

Competenties 
Jij en anderen herkennen jou in de volgende eigenschappen:
- Zelfstartend, pro-actief, analytisch, toegankelijk;
- Je bent resultaatgericht, verbindend en je bent ‘een doener die denkt’ en krijgt dingen gedaan;
- Je bent organisatiesensitief, maar niet politiek. Je weet aan te spreken zonder de relatie te verliezen.

Fee externe partij 
Een externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. 

Planning 
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op woensdag 18 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Voor de zzp'er
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.