Manager projectbeheersing (28-36 uur per week)

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Sluit over 13 dagen
120 28 Groningen

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

4 feb 2025

Opdrachtomschrijving
Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Het team Plannen en Projecten zoekt een tijdelijke

Manager Projectbeheersing voor 28 - 36 uur per week
Als senior manager projectbeheersing heb je een centrale rol in het projectteam. Je zorgt ervoor dat er altijd integraal zicht is op de actuele status van alle beheersaspecten: tijd, geld, kwaliteit, risico’s, informatie, organisatie, bestuurlijke besluitvorming en de beleidsdoelstellingen van het project. Je werkt aan verschillende projecten, waarbij je naast adviseur ook sparringpartner bent voor de projectleider, het projectteam en de interne opdrachtgever. 
Je bent onderdeel van het projectteam, maar tegelijk ook onafhankelijk en werkt volgens onze professionele projectaanpak, die vastgelegd is in ons handboek projecten.

En verder:

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de opzet en kwaliteit van de projectbeheersing en het naleven van de vastgelegde werkprocessen en -procedures.

  • Je coacht minder ervaren medewerkers.

  • Je werkt aan en ondersteunt de projectteams bij het:

  • opzetten en actualiseren van de projectinrichting, ramingen en projectplanning.

  • beheersen van de scope en beheren van wijzigingen. Uitvoeren van risico management.

  • opstellen van (bestuurlijke) documenten zoals kredietaanvragen en voortgangsrapportages.

  • Je signaleert afwijkingen. 

Kandidaatomschrijving
Als senior manager projectbeheersing ben je samenwerkingsgericht en een voorbeeld in het tonen van eigenaarschap. Flexibel als je bent, pas je in iedere situatie de juiste aanpak toe. Je bent kritisch op jezelf en staat open voor feedback. Ruimte voor het opdoen van nieuwe kennis en ervaring? Die pak jij met beide handen aan. Je voelt de (in)formele regels, verschillende gevoeligheden en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie goed aan. Je ondernemende geest en proactieve houding maken dat je snel schakelt tussen verschillende strategische en tactische vraagstukken.  
 
Daarnaast: 

  • Beschik je minimaal over een afgeronde hbo-opleiding in een bedrijfskundige of economische richting of gelijkwaardig.

  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als projectbeheerser, bij voorkeur in een IPM-team. 

  • Je hebt de competenties om het voortouw te nemen in de ontwikkeling van de vakgroep en minder ervaren collega’s te coachen.

  • Je bent een goede gesprekspartner voor in- en externe stakeholders. 

  • Je begrijpt de bestuurlijke belangen die er kunnen spelen in de organisatie en/of daar buiten.

Je gaat werken voor het team Plannen en Projecten, die bestaat uit ruim 60 medewerkers, waarvan een aantal wordt ingehuurd.   
Door dit team worden alle projecten vanuit onze investeringsbegroting uitgevoerd. Zowel op het gebied van Waterveiligheid (waaronder ook een aantal HWBP-projecten), Watersysteem als de Afvalwaterketen.   

We werken aan onze projecten met de Integraal Project Management (IPM) systematiek. Onze grote projecten hebben daarvoor een volledig IPM-team. De kleinere projecten proberen we zoveel mogelijk gebundeld en seriematig te organiseren. Vanuit alle disciplines wordt aan verschillende projecten gewerkt.   

Binnen het team zijn we georganiseerd in vakinhoudelijke vakgroepen per discipline, waarin afstemming en ontwikkeling is georganiseerd. Onze werkwijzen hebben we vastgelegd in een ‘handboek Projecten’ welke -samen met andere kaders van het waterschap- een belangrijke kader vormt voor de werkzaamheden.  
Naast de samenwerking binnen het eigen IPM(s) team blijven we ook graag op de hoogte van de ontwikkeling over de projecten die andere collega's. Hiervoor maken we gebruik van een digitale "wall of fame" van het team op het hoofdkantoor. Je wordt uitgenodigd voor 4 lunchbijeenkomsten per jaar waar we een specifiek onderwerp of project uit lichten en houden we per kwartaal een groot teamoverleg, telkens op een andere locatie. 
 
De vakgroep projectbeheersing  
De vakgroep projectbeheersing is momenteel in opbouw en bestaat nu uit 6 medewerkers, waarvan 1 ingehuurd. Een van de medewerkers gaat het komende jaar de informatievoorziening vanuit ons nieuw financieel systeem verbeteren voor ons team Plannen en Projecten, zodat we beter en zorgvuldiger kunnen rapporteren.  Het is de bedoeling dat jij de taken oppakt die andere medewerkers hierdoor niet kunnen doen. Verder zijn er nog projecten die geen ondersteuning hebben van een Projectbeheerser. Aan jou de eer om die projecten ook bekend te maken met de toegevoegde waarde van Projectbeheersing. 

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Voor deze opdracht zijn de AWVODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link:

https://www.noorderzijlvest.nl/inkoop-en-aanbesteding 

Indexering tarief:
Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)). 

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=1533643636692

Interviewplanning
Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 25 februari 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode. Wanneer u op 20 februari 2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde. Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie géén offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Toelichting op rooster
28-36 uur in overleg

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde hbo opleiding richting bedrijfskunde of een economische richting.

  • Werkervaring: Op cv minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar als manager projectbeheersing. ! Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
    Referentie vereist

Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte

  • hbo-diploma

Aanleveren na gunning

  • VOG

Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.

Weging: 25 %

Kennis van watersystemen
Op cv aantoonbaar kennis van watersystemen. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.

Weging: 8 %

Werkervaring IPM
Op cv aantoonbaar werkervaring binnen een IPM team ! Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.

Weging: 10 %

Werkervaring waterschap
Op cv aantoonbaar werkervaring bij of voor een Waterschap.Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren

Weging: 12 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur