Senior Financieel adviseur (fysiek domein)

Wijk bij Duurstede

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€110 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

27 apr 2024

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht

  • Je coördineert en begeleidt strategisch financieel beleid (hoofdzakelijk op het fysieke domein) en de activiteiten die daaruit voortvloeien;

  • Je adviseert integraal en organisatie-breed; je stelt meerjarenramingen op, maakt analyses en vertaalt deze naar beleidsadviezen;

  • Je geeft integraal financieel advies op college- en raadsvoorstellen vanuit de organisatie in het algemeen en specifiek vanuit de teams die je adviseert;

  • Als een van de steunpilaren van het team ondersteun je bij het verdelen van de werkzaamheden binnen het team en zorg je ervoor dat de juiste informatie geborgd wordt in de financiële administratie. Daarnaast zorg je voor organisatie-brede afstemming tussen teams onderling als het gaat om financiële onderwerpen;

  • Binnen de producten van de P&C cyclus kom je in rol van meewerkend voorman;

  • Je coördineert en levert een bijdrage aan de ontwikkeling, implementatie en borging van financieel beleid. Ook ben je verantwoordelijk voor meerdere financiële thema’s waarbij je de actualiteit volgt, je collega’s hierover informeert en de vertaalslag maakt naar mogelijke consequenties voor de organisatie. Voorbeelden van thema’s zijn: BTW compensatiefonds, Vennootschapsbelasting, BBV verslagleggingsregels, treasury, grondexploitatie, managementinformatie en activabeleid;

  • Je voert periodiek gesprekken met je budgethouders en levert een bijdrage aan het verder ontwikkelen van het financieel bewustzijn van de teams die je adviseert

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur / business controller binnen een overheidsinstelling;
2. Aantoonbare werkervaring in het fysiek domein (Leefomgeving, Beheer en duurzaamheid);
3. Aantoonbare werkervaring met de financiële applicaties Key2Financiën, Cognos en/of PowerBI.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur / business controller binnen een gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in het fysiek domein (Leefomgeving of Beheer) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met BBV en het bestuurlijk proces (20 punten);
7. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (15 punten)

Competenties

  • Analytisch

  • Hands-on mentaliteit

  • Positief kritische instelling

  • Teamplayer

  • Schakelen tussen de diverse hiërarchische niveau’s

  • Communicatief vaardig (woord en geschrift)

  • Standvastig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg in de week van 6 mei 2024 gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.