Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Je wordt onderdeel van het team informatievoorziening. Een team van circa 50 personen in verschillende clusters waaronder het cluster Veilig Werken.
Opdracht
Als ENSIA Coördinator vervul je een tweedelijns rol op het gebied van informatieveiligheid. Samen met onder andere de ciso en andere medewerkers die zich bezig houden met informatieveiligheid help jij onze organisatie voldoende weerbaar te blijven. Wij zoeken iemand die ons in het komend half jaar wil begeleiden in de jaarlijkse ENSIA audit en ons helpt dit proces verder te proffesionaliseren zodat we pro-actief zorgen dat we de kwaliteit op orde hebben. Je voert niet alleen controles uit, maar ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het ENSIA-proces en de verbeteracties.
In deze functie ben je het centrale aanspreekpunt voor de (externe) auditor en coördineer je de bewijsvoering met betrokken afdelingen. Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:
Continu monitoring op stand van zaken
Toezien op deadlines en afstemming
Organiseren van het bewijsmateriaal binnen de afdelingen
Advisering bij tekortkomingen
Pro-actief coördineren verbeteracties
Zorgen dat de stukken klaar zijn voor het bestuurlijke besluitvormingstraject
Voeren van strakke regie op de (wettelijke) mijlpalen binnen het proces.
Stimuleren van bewustzijn binnen de organisatie over informatieveiligheid.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde HBO-bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het ENSIA proces;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent informatiebeveiliging en privacy.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbaar afgeronde HBO-bachelor opleiding in de richting van ICT (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ENSIA adviseur of coördinator (50 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten).
Competenties
Energiek en enthousiast
Initiatiefrijk
Empatisch
Verbindend vermogen
Kwaliteitgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 februari tussen 9.30 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).