Begindatum:
15 mei 2025Einddatum:
1 sept 2025Uren per week:
15Publicatiedatum:
23 apr 2025Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Team leerplicht MBO; regio ZOU
Omschrijving van de opdracht
Als leerplichtambtenaar heb je vooral de taak om toezicht te houden op de naleving van de Leerplichtwet.
Dit betekent concreet:
Controleren of alle leerplichtigen een schoolinschrijving hebben.
Beoordelen van vrijstellingen van inschrijfplicht of een vrijstelling van geregeld schoolbezoek.
Verzuimmeldingen van scholen behandelen. Hierbij onderzoek je de reden van het verzuim en kijk je mee naar oplossingen voor het schoolverzuim.
Bij verzuimmeldingen heeft de leerplichtambtenaar een belangrijke schakelrol. Je onderhoudt het contact met ouders en school en zorgt voor een passende actie op de verzuimmeldingen. Als er rond de melding zorgen zijn over de ontwikkeling van een kind heb je hierover contact met Veilig Thuis of het Centrum voor Jeugd en Gezin.
Steeds meer wordt de leerplichtambtenaar preventief betrokken bij kinderen en jongeren die dreigen uit te vallen in het onderwijs en daardoor thuis zouden komen te zitten. Korte lijnen en een goede samenwerking met ouders, scholen en hulpverlening zijn essentieel.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals beschreven in de uitvraag;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal een afgeronde HBO opleiding op gebied van opleiding op sociaal agogisch of sociaal juridisch gebied (20 punten);
Aantoonbare kennis van het onderwijsnetwerk in de regio Utrecht Zuidoost (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar (50 punten);
Aantoonbare kennis met registratiesysteem JVS3 (10 punten).
Competenties
Oplossings- gericht kunnen denken en werken, aansluiten bij de doelgroep(mbo),sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, goede digitale vaardigheden, kan zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken, goede gesprekstechnieken, stressbestendig en een flexibele instelling, de werkwijze snel eigen kunnen maken, regie nemen als dat nodig is.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal tarief maximaal 77,25. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 30 april 2025, vanaf 10:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Let op!: “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”