Medewerker Toezicht & Handhaving / BOA

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 jan 2025

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team Vitale en Veilige Wijken
Samen met wijkmanagers, adviseurs veiligheid, accountmanagers cultuur, sport, recreatie en toerisme, het ondernemersplein (vergunningen en bedrijven) en de Boa’s zorgen we voor vitale en veilige wijken in de gemeente Zeist. Het team bestaat uit circa 45 medewerkers die de verbinding met maatschappelijke partners, inwoners en bedrijven maken waarbij kracht, nabijheid en vertrouwen belangrijke waarden zijn. De teamsamenstelling is heel gevarieerd en dat proberen we zo te houden. Er is veel ruimte voor eigen initiatief maar we doen het wel samen met elkaar en zelfstandigheid is wat anders als eigenwijsheid,  daar houden we elkaar ook scherp op.

Opdracht
Op dit moment zijn er 9 enthousiaste en betrokken toezicht en handhavers werkzaam. Ook bij ons is het werkveld waarin we opereren en de taken die we doen in de afgelopen jaren flink veranderd. Hoewel we het superfijn vinden om samen te werken erkennen we ook dat sommige zaken specialistische kennis en aandacht vragen, vandaar dat we werken met taakaccenten. Zo heeft elke medewerker in het team een eigen wijk onder zijn/haar hoede, waarin intensief wordt samengewerkt aan leefbaarheid, veiligheid en het bevorderen van het contact in de wijk. Je weet dus wat er speelt in jouw wijk en denkt in oplossingen. Je schat zelf in waar de situatie om vraagt en schaalt op waar nodig. Je werkt hierbij samen met partners als politie of collega’s van vergunningen of openbare orde en veiligheid en wijkmanagers.

In geval van nood verleen je eerste hulp en assisteer je hulpverlenende instanties. Bij overtredingen durf je mensen aan te spreken op hun gedrag. Als geen ander weet je dat iedereen daar heel verschillend op kan reageren, maar door jouw rustige en respectvolle optreden help je de mensen bij zichzelf af te vragen waarom ze iets op die manier doen.

Een flinke dosis humor en inlevingsvermogen kan daarbij helpen. Jij bent dé specialist als het gaat om het winnen van vertrouwen en het maken van contact. Dit doe je om de Zeister samenleving verder op weg te helpen. Je gaat actief het gesprek aan met onze bezoekers, ondernemers en inwoners van jong tot oud. Je bent als BOA zowel op de fiets als lopend actief, je bent zichtbaar en aanwezig op de momenten die nodig zijn.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Een getuigschrift Buitengewoon Opsporingsambtenaar;
3. Aantoonbaar in het bezit van een geldig RTGB certificaat;
4. Aantoonbare werkervaring als buitengewoon opsporingsambtenaar;
5. Aantoonbaar bereid om onregelmatige diensten mee te draaien (inclusief weekenden, feestdagen, avonden);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Boa domein 1 bij een overheidsorganisatie; (50 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het werken in de wijk (benoem hier een duidelijk voorbeeld van in het cv); (30 punten)
8. Aantoonbaar in het bezit van een Rijbewijs B (20 punten)

Competenties
Je legt gemakkelijk en laagdrempelig contact met inwoners, ondernemers en partners in de wijk. Je kunt samenwerken en snapt wat het betekent om te werken voor een gemeente. Je kunt situaties overzien en blijft rustig als er spanningen kunnen ontstaan. Je hebt een positieve instelling en goede communicatieve vaardigheden, gevoel voor humor en gezond verstand. Je werkt graag in een team, maar wanneer de situatie er om vraagt sta je zeker in je schoenen om zelfstandig te kunnen handelen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 22 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) – P verplicht. De VOG-P moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur