Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Je werkt binnen het team beheer openbare ruimte (40fte) samen met collega's aan de realisatie van onderhoud- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist.
Opdracht
Als technisch manager hou jij je bezig met het begeleiden van het ontwerpen en realiseren van civieltechnische oplossingen. Jij bent de schakel tussen het IPM team en het ingenieursbureau of aannemer op het gebied van techniek. Hierbij werk je nauw samen met alle rollen binnen het IPM team en organiseer je de samenwerking met de beheerders van de gemeente en de ontwerpers van het ingenieursbureau of de aannemer.
Tijdens de uitvoering van projecten sluit je aan bij IPM overleggen met de aannemer en toetst en bepaalt of voorgestelde technische wijzigingen doorgevoerd kunnen worden en wat voor invloed dat heeft op andere aspecten zoals tijd, geld en de verwachtingen van beheerders en omgeving. Je kijkt breder dan alleen civiele projecten en hebt aantoonbare affiniteit / ervaring met multidisciplinaire projecten.
Kortom, je vervult de rol van technisch manager op diverse projecten in voorbereiding en uitvoering. Je doet dat in een gemeente die samenwerking met belanghebbenden hoog in het vaandel heeft staan. En ook met slagkracht wil werken aan resultaat. Dat is een uitdagende combinatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per maandag 3 maart 2025 voor minimaal 16 uur per week;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider/technisch manager binnen een gemeente;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in werken bij een gemeente in een IPM team (15 punten)
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider civiel binnen een gemeente; (30 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met multidisciplinaire projecten (water, riolering, groen, bomen, infrastructuur) binnen een overheidsorganisatie; (35 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met vernieuwde vormen van aanbesteden; (10 punten)
8. Maximum uurtarief van € 115,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woonwerk en fee de externe partij.(10 punten)
Competenties
Een helicopterview in combinatie met zicht op details en inhoud;
Kritisch en adviserend
Hands-on wanneer het proces erom vraagt;
Je bent in staat om medewerkers te coachen en te reflecteren op hun gedrag;
Communicatief sterk in woord en schrift;
Met bestuurlijke en politieke antenne binnen en buiten de organisatie.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dindag 11 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).