BAG Medewerkers

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.” 

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Team Belastingen zorgt voor de aanslagoplegging van de gemeentelijke belastingen en heffingen. Het handelt alle vragen, verzoeken en bezwaren af en verleent kwijtschelding.

Opdracht
Een aantal jaren geleden heeft er een conversie plaatsgevonden in de BAG van m3 naar m2. In veel gemeenten, ook in Zoetermeer, is dit met een omrekenformule in bulk gedaan. De betrouwbaarheid van de registratie van deze m2 is te laag. Dat blijkt uit het grote aantal onderzoeken dat uit de Permanente Marktanalyse van de WOZ komt. Dergelijke methode kunnen te grote afwijkingen geven en geven veelal geen inzicht in de verdeling in verschillende onderdelen van een woning. Dit heeft direct gevolg voor de kwaliteit van waarderingen bij de WOZ. De objectregistratie moet naar een voldoende niveau gebracht worden. Om die reden hebben we hier een project van gemaakt. Hiervoor zoeken we twee BAG gegevensbeheerders die komende tijd in de oude bouwdossiers willen duiken. De werkzaamheden beslaan o.a,:

  • Uitgezette onderzoeken vanuit de Permanente Marktanalyse moeten inclusief Domino-effect worden uitgezocht.

  • Onderzoeken vanuit de bezwaarfase Woz moeten inclusief Domino-effect worden uitgezocht.

  • Preventief moeten complexen, bouwstromen en individuele woningen worden uitgezocht.

  • De basis hiervoor zijn de bouwdossiers. Deze moeten worden opgevraagd, ingemeten en raadpleegbaar opgeslagen worden.

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
3. Aantoonbare werkervaring m.b.t. BAG-werkzaamheden zoals het doorvoeren van mutaties, lezen van bouwtekeningen en berekenen van gebruiksoppervlaktes (Duidelijk voorbeeld noemen in cv);
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;

Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring m.b.t. BAG-werkzaamheden zoals het doorvoeren van mutaties, lezen van bouwtekeningen en berekenen van gebruiksoppervlaktes. (Duidelijk voorbeeld noemen in cv) (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met Gouw Belastingen, Ortax, Streetsmart, Kadaster, WOZ-datacenter, Way2GO, Powerbrowser (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met WOZ-objectafbakening (25 punten);
6. Een afgeronde opleiding BAG/WOZ (20 punten).

Competenties
- pro actief;
- aanpakker.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 07 (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals:
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025 van 09:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 1 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur