Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
16Publicatiedatum:
10 mrt 2025Uitvoeringsvoorwaarde: met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Als Projectleider Kansrijke Start (Jeugd) bij de gemeente Zoetermeer ben je verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van projecten die bijdragen aan een gezonde en kansrijke start voor alle kinderen in de gemeente. Je werkt samen met interne en externe partners, waaronder zorginstellingen, scholen en welzijnsorganisaties, om beleid en initiatieven te ontwikkelen en te implementeren.
Opdracht
Ontwikkelen, uitvoeren en monitoren van het programma Kansrijke Start binnen de gemeente. Aansturen van projectteams en samenwerken met verschillende stakeholders en regio Haaglanden. Verzamelen en analyseren van data om de effectiviteit van het programma te waarborgen. Adviseren van het gemeentebestuur en collega’s over jeugdbeleid en -projecten. Bewaken van de voortgang, financiën en kwaliteit van projecten.
Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein;
5. Aantoonbare werkervaring met het jeugdbeleid van een gemeentelijke instelling, duidelijk naar voren komend van uit het cv;
Gunningscriteria
6. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van sociale wetenschappen of jeugdzorgdomein (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of beleidsadviseur met preventief zorgbeleid (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het GALA/IZA akkoord en de ketenaanpakken, duidelijk blijkend uit het cv (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het geven van advies binnen het sociaal domein van een gemeente, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de doelgroep jeugd binnen het sociaal domein van een gemeentelijke instelling (25 punten).
Competenties
1. Analytisch en strategisch;
2. Communicatief en slagvaardig;
3. Planmatig werken en verbinden;
4. Schrijfvaardig en gericht op resultaat.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: ma t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 maart 2025 tussen 09.00 uur en 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.